Lønningsdag

Når man har lønningsdag.. skal ikke pengene være på konto fra morgenen av da? Kjæresten venter på lønn fra tidligere jobb.. Lønningsdag er 20.
Hver gang han har fått lønn, så har de ikke kommet på konto før nærmere 4.. Jeg har aldri vært borti at lønn kommer inn så sent. Vant med at pengene er inne på morgenen jeg.. Mulig dette er forskjellig fra firma til firma? Synes bare det er litt rart:)

Jeg er vandt med at de kommer i 12 tiden ca :)

De skal være inne ved første overføring din/hans bank gjør den datoen ;) jeg får alltid lønn 00.00 (har dnb) desverre så tjener arb.givere renter på lønn som skal ut og derfor er det mange, spess i bransjer med mye useriøse bedrifter, som drøyer lønna lengst mulig. Har selv jobba for en slik :(

Samboeren her og får lønn i 15-16tiden. Er vel bare innen utgangen av dagen, tipper jeg. :)

Men nå skal det sies at bare de kommer på datoen så er det innafor loven.

Kommer somregel inn rundt klokken 01 på natten. Nesten bestandig hos meg ihvertfall. Natt til lønningsdag ja.

Tror ikke det finnes noen lov som sier at pengene skal være inne på starten av dagen. Om kontrakten sier pengene skal være på konto den 20. hver mnd, så er jo dette fra 00.00-23.59 den dagen. Arbeidsgiver er nok helt innafor om lønna er der kl 16.

Her varierer det. Jeg jobber i kommunen, og får pengene inn alt fra to dager før til i 15-16-tiden på lønningsdag:)

I min forrige jobb var de på konto kl 06.00 hver lønningsdag. Nå er jeg usikker, men alltid der dagen før lønningsdagen.

Når vi overfører lønn til de ansatte velger vi bare datoen de skal ha pengene på konto, så er det opp til banken når pengene faktisk er på konto den dagen.

Det har gjerne med hvilken bank jobben har i forhold til hvilken bank dere har. Og også når jobben faktisk kjører lønn.. Har hatt jobber hvor lønn har kommet både tidlig og sent.

Min er der alltid om morgenen når jeg står opp :)

Back
Topp