Lønn barnepike

KristinLouise

Gift med forumet
Jeg lurer på om det er noen som har erfaring fra dette og kan råde meg litt:

Barnehagen er stengt, jeg jobber fulltid (8-16) og samboeren min må til Bergen i 3 dager pga jobb.
Derfor har vi fått en 16 år gammel jente vi kjenner godt til å komme og passe ungene våre på dagtid.
Hun kommer fra en annen by, så hun skal bo hos oss f.o.m idag t.o.m fredag ettermiddag.
Jeg har sagt at vi skal dekke reiseutgifter, samt kost og losji (hun bor og spiser jo hos oss).

Men utover dette er jeg usikker på lønn!
Jeg har googla litt og prøvd å finne en "fasit" men det er så mange svar der ute at jeg er litt rådvill akkurat nå.
Det blir svart betaling.

Da jeg passet 2 barn da e va 16-17 år så fikk jeg 200 kr dagen, bodde gratis hos min søster, spiste av maten deres gratis. Passet ungene i 10 dager.

tenker 400-500 kr dagen?  er jo mange timer om dagen, så timelønnen blir jo ikke stor da.

ja det er forskjellig praksis der ute, alt fra 30 kr timen til 100 kr. timen.
men jeg synes det blir litt drøyt med 100 kr. timen egentlig...

hva om jeg gir henne kr. 1000,- som skal dekke bussturen også?
Synes dere det er fair..?
Er så vanskelig, dette as...

blir det 8-9 timer hver dag?    hvis du betaler si,   60 kr 8er jo skattefritt)  i timen, blir det
ca 500 kr dagen.

det blir jo fra jeg drar på jobb kl 0730-45 til jeg kommer hjem kl 1615.
bussen koster kr. 355,- (hun blir kjørt til Oslo).

da blir det kr. 645,- igjen av de 1000,-.
Så hvis jeg skal gi kr. 200,- pr dag blir jo det litt mer enn det (bare tenker på hva Sofie. skrev).

Hva hvis jeg gir kr. 1200,-, da blir det kr. 355,- for bussen, og så får hun litt over 280,- pr dag i tillegg...?

hvis jeg tenker på dagmamma - der er det ca kr. 5000,- i måneden.
La oss si at det er 20 arbeidsdager (bare for å ta et rundt tall) på en måned.
Det blir kr. 250,- pr. dag.

Dagmamma er voksen (over 18 år).
Jeg er usikker på om det er svart eller hvitt, har for lite kunnskap om det.

Så om en 16-åring får 280,- pr dag må vel det være greit???

Jeg fikk 400 kr dagen for en unge da jeg var "dagmamma" hjemme hos familien en sommer som 15-16 åring...  

Det er dere som trenger barnevakt, derfor reiser hun til dere og bor hos dere. Så da kan liksom ikke, reise, og kost telle med synes jeg.

hva med å gi 1000 Pluss penger til buss? Da får hun et rundt beløp for å passe barna. Er vanskelig når det er et engangstilfellet. Men hvis du har lyst å ha henne en annen gang er det greit å gi et greit beløp...

Sofie. skrev:
Da jeg passet 2 barn da e va 16-17 år så fikk jeg 200 kr dagen, bodde gratis hos min søster, spiste av maten deres gratis. Passet ungene i 10 dager.

Synes virkelig hun burde få mer en 200 kr. dagen!

hdde gitt 500kr dagen + buss penger og kost. det er faktisk en del arbeid å passe 2 små barn i 8-9 timer for dagen! når en dagmamma tar 200-250 kr dagen så er jo det for 1 barn og ikke 2:)

Back
Topp