løk + amming

Sha

Forumet er livet
hm! jeg har hørt at det er veeedlig mange babyer som reagerer på at mor spiser løk[&:]
hvordan i alle dager skal man unngå det??[:D]
gjelder det hvitløk også!? og løkpulver?
for løkpulver er det jo i så og si alt! hvertfal allt av ferdig mat, sauser og sånne ting!
jpluss at jeg og sambo elsker løk da[:D] 
bare nå i dag! har laga middag og der gikk det med en hel løk og en halv hvitløk[8D]
og det er masse løkpulver i krydderet jeg brukte

du må bare prøve deg frem.. gjelder jo meste konsentrerte store mengder av det.. feks på pølsa, en haug på pizza osv..
ikke det som er i sauser etc...
skal også være forsiktig med kål, druer, jordbær, erter.. kan tenke deg det vi som voksen kan få mageknip av!!
tenk deg ømfintlige magen til våres babyer hva dem utsettes for..[&o][:'(][:@]

men som sagt, det må prøves frem[:)]

Jeg kunne spise absolutt ALT når jeg ammet jeg.

Ikke noe problem!
Men er jo ungen det kommer ann på, så ikke sikkert jeg får gjort det denne gangen da.
Vi får prøve og se.

Jeg har spist alt med begge to, og de har aldri reagert på noe.
Jeg fant ut at jeg ikke ville kutte ut noe mat, for så å finne ut senere at jeg fint hadde kunnet spise det.

jeg og kunne spise alt, måtte bare moderere mengden av løk og brus. men er veldig spent på denne gangen da, om det blir likt eller hva

ORIGINAL: ~Astrid~

Er mange som reagerer på løk..Jeg håper min ikke gjør det..For jeg ELSKER løk...

SAMME HER!!![:-]

He,he...Må nok bare prøve deg frem og er jo i værstefall ikke så lenge du må klare deg uten...[;)]

Vesla her reagerte positivt på hvitløk, og gjør det den dag i dag! Hu var ekstra ivrig på puppen hvis jeg hadde momset litt ekstra mye hvitløksmat da hu var baby.. hehe

Ellers reagerte hu her mest på kål, og så godt som ikke på løk.
Man må bare, som flere sier her, prøve seg litt frem og se hva de reagerer på.. noen små reagerer jo hvis mor drikker mye melk, kullsyreholdig brus etc. andre reagerer ikke på noe som helst :)

Jeg spiser alt i svangerskapet...løk, kål hvitløk, krydder ja alt en skal være forsiktig med når en ammer...
Og det samme gjorde jeg da jeg begynte og amme....Aldri noe problem her eller...

Men med hun første kunne jeg ikke spise noe...Hun reagerte på alt...Så var igrunn like greit at det ble en forkortet amme periode...[;)]

Men må bare prøve seg fra som di andre jentene sier...er man heldig så kan en spise hva en vil...er en rikitg uheldig må en passe seg for alt..men kan gradvis tilvenne magene til disse små da..[:)] (slit og arbeid vil jeg tru)

Back
Topp