Løfte tungt

Bolle3

Flørter med forumet
Har dere en jobb dere må løfte tungt?
Eg jobber med psykisk utviklingshemmede og har fått tilrettelagt selv om eg bare 6+4...
Men hjemme har eg en 5 åring som eg i noen tilfeller har løftet. Kjenner det litt i underlivet då...
Er det fare for abort når en løfter eller kun fare for strekk/skader osv?

Jeg mener At hverdagslige ting kroppen din er vandt med ikke er til fare. Du har de som trener styrke i svangerskapet. Vil tro at hvis du skulle begynt med styrketrening og slikt som kroppen ikke er vandt med. Så er det mer fare for det.

Jeg løfter litt på jobb. Jeg har to små hjemme som jeg må løfte inn og ut av bilstolene. Du kan ikke slutte med det hverdagslige selv om du er gravid [emoji4]

Det skal vel gå greit så lenge du ikke gjør for mye..Trening må man uansett venne seg til om man ikke har trent før så kroppen blir vant så er ikke farlig så lenge man gjør det rett og rolig i begynnelsen. Man bør jo trene litt som gravid :)

Eg kjem til å gjere minst mogleg løft ( har ein toåring eg må.løfte litt på) og på.jobb skal eg ha tilrettelagt (jobber i. heimesjukepleien). Fødte veke 25+3 sist og skal ta det rolig og ruge denne gang [emoji106]

Back
Topp