Løfte hodet...

2725020070603

Glad i forumet
Vesla her er 7 uker, men vil ikke løfte hodet sitt... når hun legges på magen blir hun bare sint og gråter. Er ikke snakk om å løfte hodet, og legger seg kun med hode til siden :p Har lest at de skal løfte hodet selv ved ca 8 uker... stemmer det?
Flere som ikke har løftet hodet ennå?
Noen med gode tips til hvordan jeg kan "lure" henne til å bli bedre på dette? ;)
 
Gutten vår på 6 uker har løftet hodet sitt siden dag 1 nesten ;o å nå er det like før han ruller seg over på magen ;o har våknet to ganger på rad at han plutselig har lagt seg på magen selv å når han ligger på gulvet eller på sofaen driver han på å "øver" seg :p Føler han er alt for tidlig ut :(
 
Min är 3 månader och lyfter på huvudet när hon ligger på mage uppe på mig eller sambon. Hon har inte lyft det när hon har legat på magen i babygymmet.

HS sa att det är en fördel om hon är på bra humör innan hon läggs på magen , och att hon har något att se framför sig .
 
Min er 2.5 måned og ikkje noko fan av å ligge flatt på magen. Får til det meste når han ligge på oss, men ikkje på golvet og stellebordet osv. Han er ganske bollete så det er sikkert for travelt :p Men eg er ikkje bekymra endå, det går seg jo alltids til! :) Har faktisk bestilt ei liknande pute som milli oppe her linka til.
 
Oi, den puta var fin! Bestilt! :D
 
Sniker fra januar.

Vi har en frøken som har vært litt treig med å løfte hodet. Det viste seg at hun hadde låsninger og stramme sener i nakken. Etter at vi hadde fått et par behandlinger har det hjulpet mye. Hun løfter hodet best om vi har på TV og hun ligger på benene våre mens vi sitter. Da er det noe som interesserer henne og får henne til å ville se.

Et tips vi har fått fra fysioterapeut er å samle armene under overkroppen. Vi kjøpe puten fra fisher, men hun anbefalte å ikke bruke den før de løfter hodet godt selv da armene ikke blir riktig samlet når de ligger på den.

Ellers så syns jeg denne siden er fin :)
https://www.libero.no/barnet-ditt/artiklar/?articleId=2157415
 
Back
Topp