Lærlingtid.

Firfisle89

Glad i forumet
Jeg begynner lærlingtiden min i august, er da 16 uker på vei. Men kjenner jeg gruer meg til å fortelle det der jeg skal begynne, dette var ikke helt planlagt, hadde mer eller mindre lagt det fra oss etter 6 år med prøving, men det var nå den satt.

Jeg har tenkt å prøve å jobbe ut til permisjonstiden, men hva skal jeg si til evt veileder ? Noen andre i samme sko? Eller har vært ? Som kan komme med tips eller råd om hva jeg skal si? Føler meg litt dum, men nå
Er det skjedd, å babyen er hjertelig velkommen <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Lærling i hva?

Tenker at så lenge formen er grei så bare kjør på :) ikke første gangen de har opplevd dette tenker jeg :)

Her starter jeg på skole, hvis jeg kommer inn, når jeg er 20 uker. 4-5 intense mnd før jeg er ferdig :P blir spennende, og slitsomt:P

❤️Termin 17.jan.15❤️

Jeg begynte som lærling i september og gikk ut i perm i desember, var et år i perm før jeg begynte på igjen og fullførte lærling tiden :-) Mange som har vert i samme situasjon og det er jo ikke noe problem så lenge man fullfører etterpå, er jo på samme måte som en jobb nesten du har jo den når du vender tilbake. Jeg skrev og brev til fylkeskommunen når jeg gikk ut og tok kontakt igjen når jeg begynte og fikk ny slutt dato :-)

Termin 4.januar ❤

Det er ikke noe problem. Jeg gikk ut i permisjon under et år etter jeg begynte i lære, fikk permisjon slik som vanlig, og fortsatte da jeg kom tilbake. Du får forlenget læretiden din tilsvarende til permisjon og evnt. sykemelding.Helt naturlig og ikke noe å være utilpass over. Vær ærlig er mitt beste råd. :) Arbeidsgiver ordnet alt for meg, trengte ikke snakke med opplæringskontor/fylket i det hele tatt. Lykke til!

Kommer nok til å være ærlig fra dag 1, og forklare at situasjonen er at jeg er gravid, og at jeg skal gi alt for å jobbe lengst mulig :-)
Jeg skal være lærling som helsefagarbeider, så er jo et fysisk tungt arbeid, men skal jobbe så godt som jeg kan, å så lenge jeg kan. :)

Jeg sa ifra og de tok hensyn til hvilken avdeiling jeg fikk vere på før jeg gikk ut i perm :-) De tilrettela slik jeg fikk det best mulig. Og du går jo som nr 3 av 2, slik du kan velge litt selv hva du føler du vil ta :-)

Termin 4.januar ❤

Du begynner på lærlingtiden din og 3 mnd før fødsel sier du ifra at du skal ut i permisjon :)

Kjenner flere som har måtte ha pause i lærlingetiden pågrunn av svangerskap. De har bare startet rett på der de slapp etter permisjon. Har ikke vært noen problem med noen av de jeg kjenner:-)
Best å være ærlig med sjefen fra dag 1;-) for lærlingeplassen mister du ikke av den grunn:-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Back
Topp