Lærling :-)

Firfisle89

Glad i forumet
Jeg er 17 uker når jeg begynner lærling tiden min, ikke skrevet kontrakt, å de vet ikke at jeg er gravid! Ville dere sagt det før eller etter kontraktakriving? Livredd for å miste plassen :-/ jeg er allerede rund over magen, så syns vil det absolutt gjøre i uke 17 :O usikker på hva som lønner seg :-/

Sent from my iPhone using BV Forum

Enig med Huleboer!

Hva Huleboeren sier :)

Går nok bra skal du se :)

❤️Termin 17.jan.15❤️

Ganske sikker på at de ikke har lov til å ta fra deg kontrakten fordi du er gravid... Er iallefall sånn i resten av arbeidslivet. :) er det noen du kan snakke med og spørre om råd? En rådgiver, lærer eller en på lærlingekontoret? Du er sikkert ikke førstemann som har opplevd dette, så kanskje de har noen erfaringer? :) Skjønner jo at det er litt kjedelig hvis du føler du lyver for arbeidsgiveren din, men skjønner også veldig godt redselen for å miste kontrakten :)

De har ikke lov å ta fra deg jobben fordi om du er gravid:) det er en uvesentlig ting i jobbsøker-prosessen;)

Nyttårslykke<3

Sant at de ikke har lov til å ta fra deg jobben fordi du blir gravid, men om du sier i fra før om at du er det før du skriver kontrakten kan de komme på all verdens andre grunner på at det ikke passer akkurat nå, når den dagen kommer. Jeg har hørt om flere eksempler på det. Så lenge du ikke har kontrakt ville jeg sikret meg den først. Loven sier også at du ikke trenger å fortelle noe før tre mnd før termin. Jeg hadde vel dratt på kontraktsmøtet og fått papirene og fortalt situasjonen når jeg hadde signert papirene(husk at du også skal ha signert del fra dem! Nesten viktigere at de har signert enn at du har gjort det!)
"Forresten så er jeg gravid og har termin i januar!" Jeg håper jeg kan jobbe frem til permisjonsstart. (Tre uker før termin)om de er dumme nok til å spørre deg om hvorfor du ikke sa det før, så hadde jeg hevet øyenbrynene og spurt om det var tull. Og at de sikkert hadde gjort det på samme måte selv og at du var redd for å miste kontrakten og at det er dette firmaet du ønsker å satse på og bli i.
Masse lykke til.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Loven sier også at du ikke trenger å fortelle noe før tre mnd før termin.

Det er tre måneder før du starter permisjon du plikter å fortelle arbeidsgiver om at du er gravid/skal ut i permisjon, ikke tre mnd før termin :)

Skriv kontrakt!! :-p og si det når du føler for det :-) skal ikke ha noe å si for arbeidssituasjonen. Du får jo permisjon når det er tid for det, og fullfører lærlingtiden når du er tilbake ;-)

Skriv kontrakt!! :-p og si det når du føler for det :-) skal ikke ha noe å si for arbeidssituasjonen. Du får jo permisjon når det er tid for det, og fullfører lærlingtiden når du er tilbake ;-) men greit å informere arbeidsgiver :-)

Det er tre måneder før du starter permisjon du plikter å fortelle arbeidsgiver om at du er gravid/skal ut i permisjon, ikke tre mnd før termin :)
Ok, da tok jeg feil med tre uker.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Skriv kontrakt først!:-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Det ordnet seg ! :D jeg snakket med opplæringskontoret i dag, å hun damen som kommer med lærlingkontrakten ! :)
De har ikke lov å trekke plassen fra meg grunnet graviditet, å ikke kom dem til å gjøre det heller!
Så da puster jeg lettet ut, å gleder meg til jobb! :D

Back
Topp