Lærerike videoer?

Lavendel84

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Noen som har tips om videoer på feks youtube som er lærerike ifbm alt fra fødsel til barseltid, ting som er nyttig å vite/kunne? :)

Lurer på det samme selv. Har sett serien Jordmødrene på NRK, og synes det har vært en fin forberedelse, men skulle gjerne sett flere klipp eller filmer :)

Huff, jeg vil helst ikke se noe sånt jeg, og unngår iallefall å se alt som har med fødsler på TV å gjøre, så serier som jordmødrene osv er ikke noe for meg :P Måtte til og med skru av TV her om dagen når Truls Svendsen skulle være med på en fødsel. Er så redd for å bli skremt og begynne å grue meg for noe. Akkurat nå er jeg så avslappet til det som skal skje og gleder meg til fødselen, så prøver å holde på den følelsen. Var på fødselsforberedene kurs på helsestasjonen, det får holde. Går for learning by doing :)

Alt er så individuelt at en video kan bli veldig misvisende tenker jeg.
Ett lite tips fra meg er å glede dere til selve fødselen. Dæ gjorde jeg første gang og også nå. Jeg takler ikke smerte supert og endte med epidural sist altså, så det er ikke det at jeg mener fødsel er enkelt. Men min innstilling gjorde likevel ting litt lettere. Jeg synes hele prosessen var så utrolig spennende. Og dét er like spennende denne gangen - NÅR starter det, HVORDAN Starter det. HVORDAN kommer vi oss til byen (kjøre, ambulanse eller sea king, går det raskt eller tregt, og ikke minst hvordan takle jeg det denne gangen. Spennende!!!

Back
Topp