Lærere!!!!

Juli <3

Forelsket i forumet
Kan dere hjelpe meg litt? Skal søke en lærerstilling, men er ikke lærer. Har bachelor grad som Radiograf.... Men bor langt ute på bygda, med få eller ingen andre søkere, så det er håp! Bare lurer på hva som er viktig å skrive i en jobbsøknad til lærerstilling? tenker jeg må ha med at jeg er kreativ osv. Hjelp meg please!!!!

Dytter! Trenger litt hjelp av dere snille jenter :)

Jeg vet ikke, for her hos oss fyller vi bare inn søknaden i skjema på nettet. Men tror nok om du sier at du er villig til å ta ppu på deltid- så er det større sjangse for at du får jobb. For da kan de gi deg fast stilling når du er ferdig. Men jeg vet jo ikke om noe av din utdannelse kan gå inn i en ppu - men hvis du opplyser om hva du har tatt av høyere utdanning, så kan nok den skolen du søker deg til hjelpe deg med det.

Hva slags stilling er det da? På hvilket trinn?

Om du f.eks. har erfaring fra organisasjonsarbeid med barn (fotball, fritidsklubb o.l.) så er det lurt å ta med! Ellers tror jeg at jeg ville ha fokusert på dine personlige egenskaper, som f.eks. at du er glad i å jobbe med mennesker, liker ei utfordring, er samarbeidsvillig, positiv, flink til å organisere osv. Ta også med at du synes at det høres ut som en spennende stilling/arbeid.

Vet ikke om dette hjelper deg noe da... uansett; lykke til! Får du stillingen, kan du se fram til en givende, men utfordrende, jobb! :) Vil gjerne høre hvordan det går! :)

Du må vel fortelle hvorfor du mener du kan gjøre en god jobb som lærer. På generelt grunnlag må jeg si det er trist at lærerstillinger blir fylt opp av ikke-utdannede, bare fordi det er ute på bygda.

IsThaBeth skrev:
Du må vel fortelle hvorfor du mener du kan gjøre en god jobb som lærer. På generelt grunnlag må jeg si det er trist at lærerstillinger blir fylt opp av ikke-utdannede, bare fordi det er ute på bygda.

Enig i dette.. 

Må si det er trist om du får jobben uten ped... Men du må i grunn være skrive hvorfor du egner der som lærer.

Jeg jobber som lærer selv, og er utdannet til det, men noen av de jeg jobber sammen med, har ikke utdanningen som kreves. Jeg vil likevel påstå at flere av dem gjør minst en like god jobb som oss andre. Utdanning er bra, men i læreryrket er det også viktig å kunne oppnå kontakt med barn/ungdom, å kunne fagene du skal undervise i, samt å være nysgjerrig og interessert. Hvis du synes det jeg nevner her, passer på deg, må du i hvert fall passe på å få det med i en søknad.

Og alt du har gjort før i livet som kan bevise at dette er sant (verv i frivillige organisasjoner, gode karakterer fra videregående, jobber som minne om læreryrket), bør du også vise til.

Takk for gode tips! Mener selfølgelig ikke at jeg kan gjøre en like god jobb som en utdannet lærer. men har god kjemi med barn/ungdom, engasjert og går 100% inn for de tingene eg vil. Er naturelsker, glad i å være i aktivitet, kreativ, elsker å bruke ting i naturen og være kreativ med det. Er postitiv og stabil som person. Så mener selv at jeg kan være et alternativ når det ikke er noen med ped som søker..... ?!

IsThaBeth skrev:

ENIG!!!! Synes mange skoler gambler med utdannelsen, og med det fremtiden til barna våre!

Back
Topp