Lærer og permisjonsplanlegging

Singo95

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg jobber som lærer og har termin 22 April. Sitter nå med planlegging av permisjon for å prøve å finne den beste løsningen for vår situasjon.
Hvordan tenker dere å løse denne kabalen? Vi har funnet ut at det vlir meg som mor som tar mest av permisjonen, mens far kun tar det han må ha. Dette fordi har har en jobb det er vanskelig å være borte fra.

Har vi noen mulighet til å legge ferien til permisjonen?
Svarer det seg med 80% eller 100% lønn?
Taper vi rettigheter på å gå ulønnet, isåfall hvilke?

Tusen takk for alle svar, hilsen førstegangsgravid og noe kontrollfreak av en lærer

Hei!
Jeg jobber som lærer og har termin 22 April. Sitter nå med planlegging av permisjon for å prøve å finne den beste løsningen for vår situasjon.
Hvordan tenker dere å løse denne kabalen? Vi har funnet ut at det vlir meg som mor som tar mest av permisjonen, mens far kun tar det han må ha. Dette fordi har har en jobb det er vanskelig å være borte fra.

Tusen takk for alle svar, hilsen førstegangsgravid og noe kontrollfreak av en lærer

Du taper rettigheter på å gå ulønnet, ja. Hvis du skulle bli sykemeldt f.eks så har du ikke rett på penger fra NAV. Det er litt av en sjanse å ta. Jeg ville aldri gjort det, men mange ser seg nødt til det, dessverre..

Så taper man jo også pensjonspenger, men det er vel ikke så lenge det er snakk om mtp det.

Du kan legge til feire. Jeg skal ha fem uker ekstra pga ferie :)

Det finnes en fb-gruppe som heter foreldrepenger NAV eller noe. Der får du svar på alt du lurer på :)

Hei!

Anbefaler deg å lese om dette på NAV side sider. NAV har også en FB side som omhandler foreldrepermisjon der du kan få svar på mye og lese svar andre har fått.
Men ja, du kan ta ferie ila. permisjonstiden. Da legger du inn ferie som et opphold i permisjonen og permisjonen utsettes tilsvarende. 100% lønn er som oftest mest lønnsomt rent økonomisk, men det kommer jo selvsagt an på situasjonen deres.