Lærer og foreldrepenger

Bkno0546130

Første møte med forumet
Jeg jobber som lærer og er for øyeblikket i foreldrepermisjon. Planen er å starte i jobb igjen ved skolestart i august. Lurer derfor på om jeg kan ta ut foreldrepenger fram til siste skoledag i juni og få utbetalt vanlig lønn de 7 ukene det er skoleferie? Eller vil jeg da bare få for 5 av ukene som er lovbestemt ferie og «miste» de 2 ukene som er avspasering? Har snakket med min rektor og hun mener det skal gå fint, men når jeg googler blir jeg usikker på om jeg egentlig må møte opp på jobb siste skoledag for å få alle ukene utbetalt. Noen som vet hvordan disse reglene er?

Jeg jobber som lærer og er for øyeblikket i foreldrepermisjon. Planen er å starte i jobb igjen ved skolestart i august. Lurer derfor på om jeg kan ta ut foreldrepenger fram til siste skoledag i juni og få utbetalt vanlig lønn de 7 ukene det er skoleferie? Eller vil jeg da bare få for 5 av ukene som er lovbestemt ferie og «miste» de 2 ukene som er avspasering? Har snakket med min rektor og hun mener det skal gå fint, men når jeg googler blir jeg usikker på om jeg egentlig må møte opp på jobb siste skoledag for å få alle ukene utbetalt. Noen som vet hvordan disse reglene er?
Jeg ba om å få starte igjen første dagen i avspasering etter sommeren begynner. Det skal gå helt fint det. Da avspaserer du 2 uker (1 uke i juni og litt over 1 uke i august). Bare husk å dobbelsjekke hva du får utbetalt av penger i juni, det kommer an på om du har ulønnet eller lønnet permisjon, har du lønnet går det som vanlig, og har du ulønnet så trekkes du mer av feriepengene i juni for å dekke opp det du får i lønn i juli.

Ville sjekket litt nærmere, ei jeg kjenner går tilbake til jobb bittelitt før skoleslutt for å få utbetalt, så greit å få orden på det :) hør med fagforeningen, for eksempel?

Back
Topp