Lærer, når sier dere det?

bnt87

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg er kontaktlærer for en 3.klasse. Forrige svangerskap fortalte jeg det til elevene når jeg var ca 18uker på vei, ved å ha det som hangman. Nå er jeg ute etter en annen gøy måte å fortelle de det på? Selv om det ikke er samme klasse.. Jeg kommer nok til å fortelle det fredagen før høstferien denne gangen, da er jeg vel ca 13-14 uker på vei.

Håper noen kan svare meg :)

Jeg har fortalt det til ledelsen. Elevene får ikke vite noe før de ser det og spør ;)

Jeg sier det til ledelsen etter tul den 14. Elevene får vite det etterhvert som de spør. Har megadårlig samvittighet for å sette skolen i en situasjon i forhold til å skaffe vikar osv.. så seint på året, og foreldrene kommer til å bli dritsure, men det får gå..

Jeg har sagt det til ledelsen. Gruer meg såååå til å si det til elevene. De har byttet lærer mye før jeg begynte, og jeg vet at mange vil bli lei seg for at jeg må bli borte en stund. Sier det når jeg "må", altså når det synes... De kommer nok til å synes det er stas også da :)

Jeg sa det til ledelsen rett etter ferien. Orket ikke lyve på hvorfor formen var så dårlig, pluss at jeg slapp å lyve om jeg mistet og gikk ut i sm pga det.

Har nå vært sykemeldt en uke pga kvalme og oppkast, men skal tilbake på jobb mandag.

Sa det til sjefen uken før ferien var over pga. jeg holder på med videreutdannelse dette skoleåret (liiiitt dårlig planlagt kanskje :-P Må ut i to permisjoner, liksom) Deler heldigvis klasse med en annen kontaktlærer, og så er det en 7.klasse så de blir bare 3 mnd uten meg :)

Sa det til sjefen uken før ferien var over pga. jeg holder på med videreutdannelse dette skoleåret (liiiitt dårlig planlagt kanskje :p Må ut i to permisjoner, liksom) Deler heldigvis klasse med en annen kontaktlærer, og så er det en 7.klasse så de blir bare 3 mnd uten meg :)

7.trinn her også :happy: Hadde egentlig en plan om å bli gravid sånn at permisjonen begynte samtidig som sommerferien, men vi tjuvstarta prøvingen litt og jammen satt den ikke på første forsøk. For godt til å være sant.

7.trinn her også :happy: Hadde egentlig en plan om å bli gravid sånn at permisjonen begynte samtidig som sommerferien, men vi tjuvstarta prøvingen litt og jammen satt den ikke på første forsøk. For godt til å være sant.
Akkurat det samme skjedde her! Tenkte at det ville ta hvertfall et par, tre mnd, men jaggu satt den ikke på første forsøk :-P

Jeg fortalte det i uke 15-16 i første svangerskap. Da hadde jeg en bilderebus, og det tok litt tid før de første elevene tok den:)

Sist sa jeg det til inspektør og rektor i uke 10, fordi jeg måtte ha fri til tul på grunn av blødning. Resten av kolleget fikk vite det i uke 17 tror jeg, da fikk også elevene vite det etter hvert. Jobbet da på ungdomsskolen, så ungene syntes det ikke var så stas.

Nå kommer jeg kanskje til å si det til ledelsen når jeg har vært på tul neste uke, og resten i uke 12.

Back
Topp