Lærer dere barna hvordan man oppfører seg rundt dyr?

Klart det. Vi har dyr og de skal alle respekteres. Har aldri hatt noe problem med det og leser nok selv dyr bedre enn andre som ikke er dyrevant.

Skremmende å se at det er så mange voksne som skulder iq.

Er det rart det går galt? Ja jeg lærer barna mine hvordan de skal oppføre seg rundt dyr, og jeg lærer dyra mine hvordan de skal oppføre seg rundt barna i den grad det er mulig. Jeg hadde ALDRI latt en hest gå etter barna mine på den måten... ei heller latt barna mine holde på sånn som jenta gjør her.. det der er jo kjempefarlig! Og man skal alltid være bevisst kroppsspråket til dyret når barna omgås dem. De blir så lett usikre..

Nå ser jeg at det er et føll hun "leker" med. Og det synes jeg er skummelt når føllet snur rompa til og legger bak ørene. Da er det varsel TA UNGEN UNNA!

Vi har selv masse dyr, og har drevet med hest. Folk må seriøst lære seg kroppsspråket til dyr, det der kunne gått ille. Et føll er et barn, og kan finne på å sprette opp i lek. Men det er så typisk uvitne foreldre som tror at dyrene ikke gjør noe, de ser ikke signalene. Men instinktet kicker inn, og gjør det som er naturlig for den. Og de kan ikke klandres for det.

Vi har streng oppdragelse på barna når det kommer til dyr, og det læres grundig hva som er greit og ikke. Les språk, les situasjonen osv.
Både dyra og ungene skal være trygge.

Jeg tenker at det er en selvfølge. Man skal ha respekt for dyr og det er i hvert fall noe jeg har valgt å vise og lære mine barn.

Tør ikke se videoen. :/

Lærer selvsagt barna mine om hvordan man skal te seg rundt dyr, og behandle dem.

Kommer til å lære barnet ikke bare respekt for dyr og atferden til dyr - men også respekt for naturen og økologi. At mennesket ikke er herre over hele jorden - men en del av jorda som vi deler :)

Man skal være snill mot alle vesener!

Vet man ikke bedre selv er det jo vanskelig å lære bort hvordan man BØR gjøre det, men så bør man kanskje heller bare holde seg unna dyr om man ikke vet bedre. Man har et ansvar som dyreeier, og som forelder, og begge deler krever at en vet hva en driver med.

Vi har en Mellomstor hund hjemme og en vilter nesten 2 åring. Der er ihvertfall jeg nøye med å si ifra både til gutten slik at hunden får fred og til hunden når han blir for ivrig. De er heldigvis gode venner, men er aldri alene sammen. Og jeg sier hele tiden vær snill med hunden, klappe fint på han osv.

Prøver ihvertfall å lære guttungen respekt for dyr. Han er liten enda, men jeg hadde ikke tilgitt meg selv om jeg ikke hadde passa på og han hadde blitt skadet pga hunden eller ett annet dyr.

Ja, det er viktig for oss. Kommer nok naturlig med tanke på at vi har hund og generelt er rundt dyr ofte (hest osv). Men skal fokuseres på.

Vi har jobbet rundt dette når det kommer til hunder. Han er virkelig glad i hunder og det er jo de vi treffer på mest.

Vi pleier alltid å sette oss ned litt unna, så spør jeg om vi kan hilse, og neon ganger får vi lov og da synes han det er kjempestas med hunden helt innpå seg. Noen ganger passer det ikke å hilse, og da setter jeg pris på at eier sier det, og snakker om det med sønnen min etterpå. Han er ikke så stor ennå (14 mndr), men vi skal lære å respektere dyr og eiere.

Ja. Vi har hund selv, så det er veldig viktig for oss at ungen lærer å respektere dyr.

Kom over denne:
http://m.vs.blvideo.net/4486/shes-n...rns-around-her-reaction-stole-moms-heart.html

Det er trist å se hvor uvitende enkelte er. Ponnien er kjappere og sterkere enn 1åringen uansett, tragisk å se dette :( og tragisk å lese hvordan dette fremstilles. Noen skylder tydeligvis iq, man risikerer ikke dette.
Ååå det gjorde vondt i mamma hjertet å se dette! Livsfarlig! Det føllet/åringen kunne når som helst ha hoppet på jenta eller spraker henne ned. Bare flaks at det gikk bra!

Syntes det er en selvfølge at barn lærer seg å respektere dyr, selvom noen desverre ikke er enige i det.

Ja, jeg er veldig bevisst på det. Vi har katt og veslejenta vår skjønner at hun må være snill med pusen og behandle henne med respekt. Hun er utrolig flink! Hun er litt for liten til å skjønne at man kan bli skadet enda tror jeg, men ser på det som en selvfølge at hun skal lære seg også dette. Jeg er veldig glad i dyr, både store og små og synes det er viktig at barn lærer seg å respetere alle mennesker og dyr.

Ja, har vært og er veldig nøye med å lære barna hvordan vi er med og mot dyr.. syns det er en selvfølge på lik linje med å lære de å oppføre seg med/mot mennesker :)

Selvfølgelig skal man lære barna hvordan man oppfører seg rundt dyr.
Man skal jo lære barna alt.

Jeg synes dette ser ut som en mor som overhode ikke kan lese ponniens kroppsspråk eller forstår hva den kan gjøre.
Jenta gjør ikke noe galt, men hun blir satt i en farlig situasjon av morens uvitenhet eller tillatt til eier av dyret.

Back
Topp