Lære bort

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Jeg har ei søt jente på opplæring om dagen og blir litt nysgjerrig. Er du flink til å lære bort?
Regner med dere lærere er det;) Men dere andre uten pedagogikken i bunnen?

Jeg er alt for dårlig på å gi fra meg ansvaret. Kjenner jeg må jobbe med meg selv der så hun kan prøve og feile litt på egenhånd :-)

Har hatt mange på opplæring opp gjennom årene og syns selv jeg er ganske god :P

Hva er det du har henne på opplæring I? :) selv er jeg lærer, så håper det sier seg selv.

Jeg mener selv jeg er god å ha folk på opplæring ja. Fått både skryt av sjefen og den nyansatte.
Har også hatt studenter og lærlinger i praksis hvor jeg har vært veileder.

Har hatt en god del på opplæring, syns jeg har mestret det bra. Ellers ville ikke sjefen ha gjort det flere ganger:p

Jobber på en avdeling som er studentpost, så har studenter stort sett hver dag utenom ferier, men det er nok ikke helt min greie nei :p

Tja.. Jeg har lært opp moderatorene her inne. Og til tross for at jeg er elendig på å lære bort så har dem blitt flinke.

Tenker at jeg er mer flink til å lære ungene noe

Nei jeg tror ikke jeg er det. Forventer for mye og klarer lkke starte fra begynnelsen liksom:o

Håper jeg er det, er lærer :p

Elendig. Prøver lære lillejenta å strikke, men herregud.. Jeg har ikke tålmodighet til å sitte å se på at noen gjør ting helt feil :o (dvs på en mer tungvint måte enn jeg selv ville gjort)

Jeg hater å ha folk på opplæring, men mest fordi jeg hater at folk følger med på meg når jeg jobber. Men de jeg har hatt har nå sagt de har hvert fornøyde. Og siden jeg hater at folk ser på meg jobbe, må de jobbe og så veileder jeg :P

Jeg er ikke kjempegod på å lære opp folk på jobb, men det funker jo. Jeg har da lært opp noen vikarer etterhvert, jeg skal jo nå ha mitt tredje barn. Har lært opp et par andre også til å hjelpe meg på jobb de siste årene, med varierende suksess, noe som nok mest handler om typen menneske jeg lærer opp. Det funker best dersom det er en type som SPØRR, ikke bare "antar at et sikkert skal være slik" og kjører på.... Jeg klarer jo nemlig ikke å huske å poengtere alt så grundig at det sitter på første forsøk. Liker godt min siste oppløringskandidat, for hun spør. Heller ti ganger for mye enn en for lite. Da føler jeg meg trygg.

Elendig. Prøver lære lillejenta å strikke, men herregud.. Jeg har ikke tålmodighet til å sitte å se på at noen gjør ting helt feil :eek: (dvs på en mer tungvint måte enn jeg selv ville gjort)
jeg hadde visst ikke tålmodighet til å lære min det heller. Jeg insisterte bare på at hun er for liten. Hun er 4,5 og det gikk bare ikke. At all.

Jeg hater å ha folk på opplæring, men mest fordi jeg hater at folk følger med på meg når jeg jobber. Men de jeg har hatt har nå sagt de har hvert fornøyde. Og siden jeg hater at folk ser på meg jobbe, må de jobbe og så veileder jeg :P
Hehe kjenner meg igjen, syns det er slitsomt å ha henne hengende over skulderen. I tillegg er a over gjennomsnittet skravlete så følte hjernen min var grøt når jeg kom hjem! :P

jeg hadde visst ikke tålmodighet til å lære min det heller. Jeg insisterte bare på at hun er for liten. Hun er 4,5 og det gikk bare ikke. At all.

Mi er snart 6 år.. Og altså, hun forstod det til en viss grad. Kunne sikkert klart det.. Men ingen av oss hadde nok tålmod :p Hun ble lei, jeg ble lei, også la vi det på hylla til "en annen dag". Får sende henne til bestemoren med strikkepinnene i stedet :p

Mi er snart 6 år.. Og altså, hun forstod det til en viss grad. Kunne sikkert klart det.. Men ingen av oss hadde nok tålmod :p Hun ble lei, jeg ble lei, også la vi det på hylla til "en annen dag". Får sende henne til bestemoren med strikkepinnene i stedet :p
Det er der vi har besteforeldrene dems ja! Hadde heller aldri hatt tålmodighet til det.

Hehe kjenner meg igjen, syns det er slitsomt å ha henne hengende over skulderen. I tillegg er a over gjennomsnittet skravlete så følte hjernen min var grøt når jeg kom hjem! :P

Haha ja det er jo fint, trur jeg hadde sagt på en fin måte at du trengte litt ro for å tenke på hvordan du kunne lære henne på best mulig måte :P

Vi prøver igjen en gang jeg ikke ivrer etter å få komme igang med mitt eget prosjekt.... Også kan hun gjerne bli litt eldre

Back
Topp