Lære barn å strikke

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hvor gamle var deres barn når dere prøvde å ære dem å strikke?

Min datter på snart 5 har så lyst til å lære det, men kjenner det kommer til å bli en tålmodighetsprøve, men kommer til å prøve å lære henne det så lenge hun har lyst

Hun på nå 5,5 hadde lyst for et år siden. Det gikk ikke, kombinert hennes tålmodighet og min (høygravide) vi prøver igjen neste gang hun vil, men jeg håper det drøyer litt...

Førsteklassingen kan strikke rett, er vel halvannet år siden hun lærte det. Hun husker det fortsatt, men er ikke sånn at hun sitter ofte med det, eller er i nærheten av å fullføre noe ennå. Fingerhekling eller hva det heter, er hun derimot rå på:p

Min jente ville gjerne lære det da hun var fem, men det ble for vanskelig for henne da. Hadde ikke tålmodighet. Nå er hun seks og vi har ikke prøvd mer, men vi prøver igjen neste gang hun spør.

Toåringen synes det er så spennende med strikketøy og når jeg holder på. Spør om jeg skal lære henne når hun blir større roper hun bare JA! Og stikker noen ledige pinner inn i garnbunten :P Er nok ikke helt der enda :rolleyes:

Jeg lærte jenta min når hu var 5 år, jo det er tålmdighets jobb men med store strikke pinner og grov garn blir det litt lettere.
Mormor lærte meg også når jeg var rundt 5 år...

Toåringen synes det er så spennende med strikketøy og når jeg holder på. Spør om jeg skal lære henne når hun blir større roper hun bare JA! Og stikker noen ledige pinner inn i garnbunten :P Er nok ikke helt der enda :rolleyes:

Haha. Sånn gjorde mi også :p det også knøt hun nøstene sammen :p
Tror farmoren har prøvd å lære henne etterpå også, men interessen er ikke tilstede lengre

Moren min lærte meg å strikke da jeg var 5 år, og jeg husker hvor mye glede jeg hadde av å lære meg det. Jeg har strikket mye opp gjennom barndommen og ungdomsårene:)

Back
Topp