Lær barna deres å respektere dyr!

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg opplever gang på gang at barn (spesielt de som ikke har dyr selv) IKKE er snille med dyr!

Jeg har en omplasseringshund (pomeranienblanding, så han er ikke så stor. 8 kg) og han var agressiv da jeg fikk han. Han har blitt misshandlet og var mye redd osv.
Jeg har jobbet intenst med han i 1,5 år, og er veldig fornøyd med resultatet.
I dag er han en deilig, snill kosebamse som elsker alt og alle! Båe katter, hunder, barn osv.

I stad gikk jeg for å hente datra mi på skolen, og tok med meg bikkja.
Mange kom løpende bort og ville hilse på bikkja, og bikkja storkoste seg og tok i mot alle klemmer han fikk.
Han står mye på 2 bein når han blir kosa. Da legge han hode på låret ditt. (såååå god)
Det kom en guttegjeng på fire stk, tipper de var rundt 10 år.
De spurte om å kose bikkja og jeg sa ja. Bikkja stod på to bein og blei kosa med, også kommer den ene gutten bort med en flaske, og spruta på bikkja (det kom først luft, så bikkja skvatt, så kom det vann etterpå)
Bikkja blei helt stressa, bjeffa og blei helt vill!
Jeg blei så irritert, og snakka strengt til gutten. Han var stor, og vet at sånn skal man ikke gjøre!
Jeg sa at jeg aldri ville se at han gjorde noe sånt igjen, og at det var dyreplageri.
Han blei flau, kikka i bakken og gikk.
De 3 andre guttene kjefta på han (hurra for de!!)

Jeg og datra mi gikk videre, og hver gang det kom en gutt på "tullingens" alder, bjeffa og knurra han.
Jeg bare neiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!! Nå må jeg jobbe på spreng for å få han ut av den bobla om at 10 år gamle gutter er slemme.

Så dere foreldre, LÆR barna deres om dyr!!!! De skal respekteres, og man skal ikke erte og terge de!

Dette er ikke første gangen jeg opplever noen drittunger som gjør stygge ting mot dyra mine!

En annen gang stod bikkja mi i hagen (en stor golden, verdens snilleste, Laban) å kom det en gutt bort, rundt 10 år han å, og han stod å SLO bikkja mi med en svær pinne!
Takk og pris for at Laban var så deilig og snill. Han bare stod der og tok i mot.
En annen bikkje kunne skambitt han!
Jeg løp ut å kjefta gutten huden full! Tror jeg aldri har vært så sint før!

Oi, det ble langt.... Dere får bare se om dere orker å lese.... Blir veldig engasjert bare :P

Jeg skjønner deg veeeeeldig godt !!!

Er dessverre mange barn som ikke lærer bedre. Jeg er veldig opptatt av velferden til dyr så mine barn ville fått godt med skjeft fra meg om de mishandlet/plaget et dyr, men hadde alle vært som meg hadde ikke dyr i verden hatt no vondt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Helt enig!
Virker som enkelte tror at dyr er som bamser og behandler de deretter :-/

Helt enig med deg! Det handler om respekt for andre levende vesen:) Har opplevd at unger står å kaster sten på hestene ute. Blir rasende! Det værste er jo at om hunden din biter for å forsvare seg, så er det hunden det går utover!

Helt enig med deg. Viktig og lære barn og være snille med og ta vare på dyr:)

•☆Tastedingsen☆•

Det er viktig å lære barn å være snill med dyr.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tror kanskje jeg hadde klypi den ungen som slo hunden din!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Oj!!!! Tror jeg hadde blitt rimelig forbanna ja. tror jeg hadde krevd å få nummeret til foreldrene og ringt til dem å fortalt hva som hadde skjedd.

Det er absolutt noe jeg skal lære barna mine for det er veldig viktig for meg. Både store og små dyr.

En frosk i veien burde være like mye verdt som en hund som står i veien. (Jeg tar dette som eksempel for folk durer over disse froskene med bilene sine som om det var søppel! Det provoserer meg så grådig! Folk generelt ville jo gjort sitt ytterste for å svinge unna om det var en hund der.)

Tror kanskje jeg hadde klypi den ungen som slo hunden din!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Dette er to år siden, og hunden min er dessverre død nå, men hadde det skjedd i dag (blitt litt tøffere når det gjelder dyra mine) så hadde jeg henta guttungen og satt han på en stol og venta til foreldra hans kom.
Har aldri i mitt liv vært så sint før!!!!!

Helt enig med deg! Det handler om respekt for andre levende vesen:) Har opplevd at unger står å kaster sten på hestene ute. Blir rasende! Det værste er jo at om hunden din biter for å forsvare seg, så er det hunden det går utover!

Ja, det er fryktelig trist! Hunden får ALLTID skylda!!! Og det er så dårlig gjort! Hunder må få forsvare seg de også!

Våre barn er heldigvis veldig snill med dyr, men det kommer nok av at vi har 2 hunder selv :) har hatt tilsammen 3 marsvin, 2 hamstre og en kanin. Jeg blir lynings om barna i nabolaget plager hundene våre når de står i hundegården. Det har hendt å da klikker det for både meg og sambo. Ikke bare det at de plager hundene, men hundene kan jo faktisk bite å da må de avlives pga at barna har plass de og de har blitt aggressive og forsvart seg. Nå har aldri våre hunder vært aggressive, værken mot voksne eller barn. Bank i bordet.

Det er absolutt noe jeg skal lære barna mine for det er veldig viktig for meg. Både store og små dyr.

En frosk i veien burde være like mye verdt som en hund som står i veien. (Jeg tar dette som eksempel for folk durer over disse froskene med bilene sine som om det var søppel! Det provoserer meg så grådig! Folk generelt ville jo gjort sitt ytterste for å svinge unna om det var en hund der.)

Helt enig! Komisk at du sa dette akkurat nå, for jeg opplevde lignende akkurat!
Var ute å kjørte, og kjørte i en 80 sone på en vei det sjeldent er biler.
Så kommer den en gåsemamma med 6 gåsebabyer som står midt i veien.
Jeg stopper helt opp og venter. Ingen av de flytter på seg.
Så kommer det en bil bak meg i drit fart, og kjører forbi meg! Han må da vel skjønne at det er en grunn til at jeg står helt stille i veien! Jeg blinket ikke heller.
Han sneia borti den en fuglen :(
Jeg løp ut, og heldigvis gikk det bra.
Trampa bak de og ventet lenge, helt til alle var over veien og videre ned grøfta.
Da kjørte jeg videre.

Veldig enig med deg! Men det skal sies at denne gutten kanskje trodde at hunder likte å bli spruta på, da jeg kjenner mange hunder som elsker det som lek. Så i dette tilfeller ser jeg det ikke som lite respekt av hunden, kun at gutten ikke vet hva som er riktig å gjøre med andre hunder..

Ellers er det med respekt for hunder veldig viktig! Vi har selv en hund, men han har vranglært jentene iogmed at han godtar ALT. Jeg har jo alltid sagt ifra når barna gjør noe man ikke skal gjøre med hunder, men min jente som eeeelsker hunder og alle dyr har en tendens til å være alt for hard mot dem. Hun vil bare kose, men dette innebærer at hun holder dem fast og prøver å vri hodet dems mot henne og slikt. Så her har hun egentlig respekt for hunder men hun skjønner ikke hvor grensen går- og dermed gjør hun feil uten å mene det.

Det viktigste du kan gjøre når eg barn gjør slikt er ikke å bli sinna da dette påvirker hunden din også. Vær helt rolig, fortell hvorfor det var feil og insister på at barnet koser masse med hunden etterpå og aller helst får gitt noen godbiter. Dermed lærer du barnet respekt og omsorg for hunder på en god måte , samt at hunden skjønner at dette egentlig var helt greit.

Fra min kjære iPhone<3ææ

Back
Topp