lånekassen

EdonaBigMama

Forumet er livet
da jeg fikk alexander i 08, så fikk jeg 7000kr hver mnd fra lånekassa, da var jeg i mammaperm.
nå får jeg kun 6250 kr per mnd, og det er med forsørgerstipend. jeg er i samme situasjon nå(borteboer, gift, mamma) som jeg var i 2008, så jeg kan ikke skjønne hvorfor det er mindre nå [&:] så med en unge til, så får jeg kun 1400,- ekstra(som er høyeste sum for foreldrestipend hvis mann har inntekt under 24 000 et eller annet i mnd)

det blir jo bare 650,- mer enn det jeg fikk da jeg var i mammapermisjon første gangen, og da har jeg jo 2 barn...

klager ikke på beløpet, for det er bedre enn ingenting. syns bare det er rart å få mindre nå som jeg blir 2 barnsmor

vet du hva? jeg fikk heller ikke før i januar, for de tar ikke med det i søknaden din! selvom de spør om du har barn. det er et eget skjema som må sendes inn, helt fucka. og de brukte faen meg 9 uker på å behandle den... send inn skjema fort som fy!! da får du tilbakebetalt for ifjor og [:D]

nei, jeg har sagt feil. det er ikke eget skjema. jeg tenkte på foreldrestipend ved fødsel, men det er noe annet.

ja, du må sende inn fødselsattest. de bruker himla lang tid på det,så gjør det så fort du kan

hva er lenge siden? har du sjekket på Mine Sider på lånekassen.no da?
det skal ikke ta mer enn 8 uker!

hvis du har MinID, så kan du jo bare sjekke nå. er nysgjerrig [8D]
men du skulle ha fått peng alt! kommer egentlig ann på når de jævelene registrerte søknaden, fra da tar det ca 8 uker...

ORIGINAL: Woolfmother

jeg har fått innvilga og fått utbetalt t.o.m desember...
MEN jeg har ikke tenkt til å gi meg på det!

har du fått utbetalt i desember? så visste du ikke om det [8D] eller leste jeg feil nå?
du kan ikke få innvilga bare for 1 termin vel? du er student hele året?

Back
Topp