Lånekassen

Ungmor89

Blir kjent med forumet
Huff, inntekten min er såå utrolig dårlig :-(

Jeg var lærling når jeg fant ut at jeg var gravid, jeg har vært sykemeldt så og si i hele svangerskapet mitt.. Så jeg gik aldri noe opp i lønn..
Jeg hadde 6600,- når jeg jobbet og vat sykemeldt, men nå får jeg 80% av det + barne trygd. Det vil si at jeg sitter med 4400,- + trygd.
Min sambo tjener ganske greit.. Men jeg har så vidt råd til å kjøpe mat o.l av min inntekt pga regninger.

Jeg har søkt fødsels penger, forsørger stipend og syke penger (det er stipend man kan få når man har vært sykemeldt i over to uker fra utdanningen) fra Lånekassen.

Noen som har søkt disse stipendene fra Lånekassen? Eller vet noe om dem? Er så spendt på om jeg får stipend eller ikke :(
Trenger pengene...

Du får nok det så lenge du hadde krav på stipend før du ble gravid.
Jeg har tenkt til å søke alt det der jeg og, men ikke helt enda. Venter til slutten av skoleåret her, med tanke på det neste.

Forsørgerstipend er ca. 600-700 kr i mnd.
De andre stipende har jeg ikke kjennskap til. Men vil tro at du får det! [;)]

Mye fikk du fra lærlings plassen din da? Før du ble gravid?
Jeg fikk utbetalt 6600,- som sagt, hadde jeg jobbet et halv år før jeg fikk ut i permisjon eller som sykemeldt, ville jeg fått nærmere 8000,- (tror jeg) fra lærlings plassen min.. Så når permisjonen min hadde startet da ville jeg fått 80% av det og ikke 6600,-

Problemet mitt når jeg ringte Lånekassen og spurte om jeg kunne få noe stipend var;
- Jeg kunne først få fødsels stipend, men siden jeg har vært sykemeldt leeenge kunne det være vanskelig. Hun på Lånekassen, tenkte at jeg kanskje hadde vært sykemeldt en mnd, men jeg har sykemeldt i fire mnd ++.. Så det var vel så lenge! Så derfor er det usikkert.. :(
- Så kunne jeg få sykepenger siden jeg hadde vært sykemeldt, men da måtte jeg ha hatt krav på stipend tidligere (og det tror jeg ikke at jeg har hatt). Huff, er sååå usikker jeg =(

Jeg fikk bostipend, for litt over et år siden men da fikk jeg psykologen til å skrive et skriv at jeg ville klare skole gangen bedre om jeg ikke bodde hjemme (noe som egentlig bare var tull..) He he

Jobbet ut tiden til permisjonen? Ja, det du mener er at du ikke trenger å  sykemelde deg, for du er frisk? He he

Back
Topp