Lån

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Kan man ta et lån opp i en bank uten sikkerhet, på si ca 50 - 100 000? Og kun ha feks en 50 % stilling?

Er det lurt, ville du ha gjort det...vil så gjerne ta et forbrukslån, men er så redd for å få et nei[:-]

Trur ikkje du får lån m bare 50% jobb.. Ska vel godt gjøres..
Forbrukslån har sinnsyke renter [&:]

Hmmm, men hvis det står på hjemmesiden til banken at en kan ta opp et lån opp til 100 000 ,- uten sikkerhet, hva vil det si?

Står sikkert nåkka med små skrift oxo.. Gjør som regel det..
Men som sagt..tvile på at du får lån med bare halv stilling..

Sikkert 100%.. Banken vil være sikker på at du greie å finansiere lånet før dæm gir dæ lån..

tja, man kan vel det

nei, det er overhodet ikke lurt!!!
jeg syns folk som tar opp forbrukslån graver sin egen grav (alt er relativt, selvfølgelig)

ORIGINAL: IshavsPia

Sikkert 100%.. Banken vil være sikker på at du greie å finansiere lånet før dæm gir dæ lån..

Men om du ikke har noen andre store utgifter og ingen anmerkninger, bør ikke det også ha noe å si da?

Vurderer bare et lån, men vil heller ta et lån i banken enn et kredittlån på et kredittkort feks...det er vel enda værre?

ORIGINAL: catgun

tja, man kan vel det

nei, det er overhodet ikke lurt!!!
jeg syns folk som tar opp forbrukslån graver sin egen grav (alt er relativt, selvfølgelig)

Hmmm hvordan da om jeg tørr å spørre [:)][:-]

Man kan ta lån på opptil 100 tusen uten sikkerhet om kredittsjekken din viser at du har råd til det!
De låner ikke ut til alle og enhver selv om det kan virke sånn på reklamen..du må ha en viss inntekt for det skal betals ned på x antall år og vil koste det sikkert 50 tusen i renter omtrent..

Ikke lønnsomt overhode..da burde det være livsnødvendig omtrent!

Jeg fikk forresten huslån på 900.000 med en 80% vakariat stilling,så du får nok heilt sikkert lån, men råder eg til å ikke gjøre et om du ikke MÅ! det er forbaska høy rente på sånne lån, å tar en evighet å betale tilbake, å når du ei gang skal ha huslån, kan det ødlegge for dette!

Hvis det er sånne lån som feks citibank gir ut, så må du ikke finne på å ta det på så liten intekt! Bør ikke vurdere det om man har 100% jobb engang, for rentene er SINNSYKT høye!! Trenger du lån, så gå heller i den banken du bruker til vanlig, og søk der, da kan du få ett lån på normal rente, og du vil være sikker på at du ikke får ett lån som kommer til å sette deg i livslang gjeld.
Er nok av eksempler på mennesker som har brent seg på slikt på luksusfellen...

ORIGINAL: Vesle_mor

ORIGINAL: IshavsPia

Men om du ikke har noen andre store utgifter og ingen anmerkninger, bør ikke det også ha noe å si da?

Vurderer bare et lån, men vil heller ta et lån i banken enn et kredittlån på et kredittkort feks...det er vel enda værre?

Det er akkurat det samme og stortsett samme rentene..er over 20% renter så det er ikke billig!
Ingen anbefaler forbrukslån, har du sett luksusfellen så har alle sammen masse små forbrukslån, kredittkort lån for å dekke forbruks lån osv osv..

Går det ikke an å ta opp et lån som ikke heter forbrukslån da? [8D] Tenker på å låne fra banken jeg tilhører, ikke på noe city bank opplegg! Er da ikke helt gal (enda)..

Men hvorfor har de forbrukslån hvis så mange brenner seg på dem, råder de ikke folk fra å ta slike lån hvis de vet at de ikke vil kunne håntere lånet?

Vel, saken er at jeg trenger ca 100 000 sårt til et par ting som jeg ikke vil gå dypere inn i...men vil jo ikke bli gjelsslave heller da[8|]

Du kan få forbrukslån i banken du bruker uten å ha full stilling!
Men tror ikke du får mer enn 20-30 tusen! De anbefaler det heller ikke.
Har du lån på leilighet eller hus som du kan refinansiere?? Det er nok isåfall det billigste i forhold til renter..

ORIGINAL: #minime#

Du kan få forbrukslån i banken du bruker uten å ha full stilling!
Men tror ikke du får mer enn 20-30 tusen! De anbefaler det heller ikke.
Har du lån på leilighet eller hus som du kan refinansiere?? Det er nok isåfall det billigste i forhold til renter..

nope samboer eier huset [:)]

Jeg tar opp lån for sambo får han greid å rote det til så han har gjeld på 160 tusen[:@][:@][:@].
Så jeg må ta opp lånet pga at han har anmerkninger,og vi får aldri kjøpe oss hus før dette er ute av verden. Det er ganske så dyr rente men dyrere å ha de inn til innkasso-selskapene. Fikk lånet glatt jeg men jeg har 100% stilling da,men tjener ikke sååå bra da. Ca 143 kr timen. Renta ble på 11 prosent. Det er uten sikkerhet.
Men kasjonist vil renta bli mye lavere,men sambo vil ikke at noen andre skal vite dette.

Har villet tatt opp lånet KUN vis du har samme problem som samboeren min har....

For det første, trenger du å ta opp lånet? Er det nødvendig liksom...? Er jo kjipt å ha 50 000 i forbrukslån fordi du vil til syden eller fordi sofaen deres ikke er 100 % perfekt.

Hvis du skal ta opp forbrukslån til noe som har stor betydning så gå personlig i banken å spør. Da sambo skulle kjøpe seg inn i en bedrift for 50 000 kr hadde han to muligheter: ta opp forbrukslån på fks. santander eller kredittkort med rente på 25 % (!) eller gå i banken og fortelle hva han skulle bruke pengene på og få rente på bare 2,5 %. Han fikk lånet i banken innvilget heldigvis, for det er stor forskjell på 25 % rente og 2,5 %.

Men fokus bank sendte han mail om han ville forhøye muligheten på mastercard til 150 000 kr, da var han lærling. Det er helt sykt spør du meg....

Så jo, du får nok forbrukslån/mastercard, men det er lite smart mtp de høye rentene. Gå i banken personlig å spør om et lån.

ORIGINAL: Rico82

Jeg tar opp lån for sambo får han greid å rote det til så han har gjeld på 160 tusen[:@][:@][:@].
Så jeg må ta opp lånet pga at han har anmerkninger,og vi får aldri kjøpe oss hus før dette er ute av verden. Det er ganske så dyr rente men dyrere å ha de inn til innkasso-selskapene. Fikk lånet glatt jeg men jeg har 100% stilling da,men tjener ikke sååå bra da. Ca 143 kr timen. Renta ble på 11 prosent. Det er uten sikkerhet.
Men kasjonist vil renta bli mye lavere,men sambo vil ikke at noen andre skal vite dette.

Har villet tatt opp lånet KUN vis du har samme problem som samboeren min har....

Prøv å gå i banken din og fortell om situasjonen, altså at du har forbrukslån på så mye. Kanskje de er villig til å gi deg et billigere lån uten kausjonist. [:)]

Back
Topp