Lån i kommunen??

Ja jeg har tenkt å gjøre det, men har hørt rykter om en maksgrense på 400 000 kr her i kr.sand.
Kommer ikke langt med det...

Håper heller ikke behandlingstiden er lang hos de...

Så du har to lån da?
Et i banken og et hos kommunene??
Og kan jeg spørre om hvor mye du fikk??
ORIGINAL: Hormonella Olsen

Jeg har 60 % av lånet mitt i kommunen. Det tok en måneds tid og få det innvilget, og TRE måneder til før jeg fikk pengene på konto[:@]
Og da purret jeg flere ganger per uke!

Nå hadde jeg maks uflaks da, var jo midt i ferietiden til de late gubbene i komunene, men jeg har iallefall sverget dyrt og hellig på at jeg aldri skal satse på kommunalt lån igjen.

MEN jeg har hørt om de som har fått alt ordnet og avklart innen en måned også altså. Vet ikke om det er mitt eller deres tilfelle som er "unntaket".

Nei, det var ikke vanskelig å få. jeg hadde en 20% stilling da jeg fikk det, og søkte om lån til en treroms borettslagsleilighet.[:)] Banken skrev ett brev til dem at jeg skulle få så-så mye i lån av banken forutsat at de lånte meg resten, så var saken biff den.

Får håpe jeg er like heldig da..

Men du gikk til banken først da?
Og så til kommunen?
Blir spennende dette her...

Legger merke til at jeg maser veldig mye..[:)]

Hater papirer og skjemaer[:'(][:'(]
Men må man så må man..

Takk for hjelpa!!

Da jeg ble alene med de to eldste ble jeg sittende igjen med et rekkehus med lån på. Det gikk nnesten ikke rundt fordi jeg hadde lån med høy rente og skulle klare det alene. Søkte på startlån som det heter i kommunen og fikk flyttet hele lånet over dit med mye bedre betingelser. Det gikk kjapt[:)]

Hadde du jobb da??
Eller fikk du kun o.s.?

Vi hadde et total-lån på nesten 1,3 mill. Av de fikk vi 230.000 i etableringslån i kommunen og resten i banken.

Vi hadde begge jobb da. Bodde i Frei kommune.

ORIGINAL: ~StRaToS~

Hadde du jobb da??
Eller fikk du kun o.s.?

Var i full jobb ja, ingen stønader annet enn barnetrygd.

æ snakka m husbanken, førr d e dem som finansiere startlån... ho æ snakka m sa at startlån e på en måte topplån. alså, æ må høre i banken kor mye lån æ kan få der. åsså kan kan man søke om startlån t restn.. la oss si min situasjon. planen e å kjøpe ei leilihet t 2 mill. d e en standard 3roms leilihet.. vest æ får 1 mill fra banken så kan æ søke om 1 mill i startlån. man treng ikkje å ha fast jobb såvidt æ sjønte. men så e d nån som faktisk ikkje får lån i bank pga økonomi, å da KAN man faktisk søke om hele beløpe i startlån. d e max 2 mill man kan søke på. startlån e beregna på dem som har dåli økonomi, å som ikkje har sjangs å få lån t egen boli..

man kan åsså søke om tilskudd (nokka man burde) der FÅR du en viss sum som ikkje blir lån. dem har en tabell der dem regne ut kor mye du sett igjen me netto etter alt e betalt.. vet d e førr lite man har igjen av penga, så sjekke dem om du kommer bedre ut vest du da får f eks 300 000kr i tilskudd.. men man må liksom bo på samme plass i 10 år. å sell du før det, så blir halvparten av tilskudde (150 00kr) omgjort til lån igjen...

trur kansje ikkje at man kunne tjene over 300 000kr i åre brutto.. e liksom førr de lavlønte å særlig vanskelistilte hete d..

åsså e d forskjell fra kommune t kommune.. kommunan får bare så å så mange milliona i åre som ska gå t startlån

ORIGINAL: maikaen

trur kansje ikkje at man kunne tjene over 300 000kr i åre brutto.. e liksom førr de lavlønte å særlig vanskelistilte hete d..

åsså e d forskjell fra kommune t kommune.. kommunan får bare så å så mange milliona i åre som ska gå t startlån

Jeg tjente litt over 300 000, så det hender de gjør unntak[:)]

Back
Topp