Kyssesyken

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg dro til legen i dag, for jeg var sikker på at jeg hadde streptokokker, siden jeg har å vondt i halsen. Klarer såvidt å svelge vann.
Testen slo ikke ut hos legen, og legen så at jeg var dårlig, men ingenting slo ut på noen prøver..
Så ho sa at sjangsen var stor for at jeg har kyssesyken..
Er skikkelig slapp, gått ned 3 kg på noen få dager, ikke sovet på 3 døgn, ingen matlyst +++

Noen som har hatt det? Erfaringer?

Jeg har hatt det! Det var helt forferdelig!Jeg var skikkelig slapp, ikke noe matlyst og orket ingenting..

Hadde så vondt når jeg svelget at jeg lå og sikla i ei bøtte... Orka ikke svelge spyttet mitt engang...

Kanuttta skrev:
Jeg har hatt det! Det var helt forferdelig!Jeg var skikkelig slapp, ikke noe matlyst og orket ingenting..

Hadde så vondt når jeg svelget at jeg lå og sikla i ei bøtte... Orka ikke svelge spyttet mitt engang...

Uff, så grusomt!! Hvor lenge varte det?

Hmm.. Husker ikke men sleve sykdommen satt jo i lenge, men den værste "fasen" varte 1-2 uker.. Men det er jo forskjellig hvordan den slår ut på folk heldigvis! Krysser fingrene for deg!

Har hatt det ja, fikk det på vgs og måtte gå 2.året omigjen pga det.. Var ikke ekstremt syk SÅ lenge, men hadde null energi i tiden etter jeg hadde vært sengeliggende og det skal desverre ikke så mye fravær til for enkelte lærere før toget har gått...
Mannen min fikk det også da han var ungdom, men han pinte seg så lenge uten å sjekke det at han ble innlagt på sykehus og lå der i flere uker for de var livredde milten kom til å sprekke..
God bedring ihvertfall!! :)

Jeg hadde over 40 i feber i 14 dager, men så bedret det seg. Det viktigste er å følge godt med etterpå. Man skal ikke drikke alkohol på en stund, ikke ta Paracet og ikke trene. Dette er fordi det går hardt utover leveren, som kan få varige skader.

Følg kroppens signaler, og ta livet med ro en stund. God bedring!

Jeg hadde den for 7 år siden, var grisesjuk i ca 3 uker (så syner, høy feber og bare sov) og så var jeg slapp og fikk all verdens rare ettersjukdommer det neste året. Først nå er immunforsvaret mitt som før jeg ble syk.... Håper virkelig du slipper unna og at det er noe annet som går fort over :)

Uff, stakkars dere jenter!!! Kyssesyken er no dritt, og fikk litt sjokk da legen sa det til meg i dag.. :/

Back
Topp