Kyssesyka

x1xMercedesBærta

Elsker forumet
Noen som vet hvordan det er for gravide og babyer å få kyssesyka????
*Leverlittifaresonenher...*  [&:][&:]

veit ikke men e i faresonen e å han casper å for samboer har kyssesyka

Det vet jeg ikke, men håper ihvertfall dere slipper[:)]

tror det smittes via spytt

Spurte på generell å, å der var det noen som mente at det ikke var så farlig for gravide og babyer... Får stole på det, å satse på det beste. [:)]
Sambo skal spørre legen når han er der på onsdag...
Takk for svar [;)]

Håper du slipper å få det uansett![:)]

Vi får håpe det går bra at ingen av oss blir smittet, går å frykter for å få det her, hadde vært så typisk min uflaks å få det nå som jeg nettopp er begynt å jobbe.

ORIGINAL: pusi82

tror det smittes via spytt

Kyssesyken er et virus, og smitter som alle andre virus, forskjølelse bla osv...  Smitter via spytt også ja selvfølgelig, [;)], men ikke bare det, men det er størst smittefare via spytt... (kyssing, deling av kopp/glass/flaske/røyk osv, også blod) Smittefaren via spytt kan faktisk vare opp til 1år etter at "smittebærenen" er fri for symptomer... Og det tar vanligvis mellom 2 til 7 uker fra du er smittet til du får symptomer...

jupp går bare å venter på at det skal dukke opp hos meg....typisk min uflaks når jeg har begynt å jobbe

D e mange så bære viruset uten å ver syke, d bryte isje ud liksom. Kan godt ver d e du så har smitta han.. samboeren min og har hatt d å då sa legen han har nok fått d av meg siden d e m så e oppi kverandre sånn.. mn koss d e m baby vett eg isje. Leon  har jaffal isje hatt någe, ingen av di andre guttane t sambo heller... så eg tror d e sånn di fleste har i seg mn isje hos alle d bryde ud heldigvis.

Back
Topp