Kypros

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Etter litt frem og tilbake tror jeg vi lander på tur til Kypros i oktober, men vet rett og slett ikke hvor vi skal reise [;)]
Agia Napa eller Fig tree bay?
Kom gjerne med anbefalinger til hotell? link?

Har aldri vært på Kypros så er litt spent på hele greia, men har hørt det er fine strender og fint for barnefamilier så da får vi tro på det [:)]

Veier vel mest imot Fig tree bay, har hørt det er litt roligere der enn i Agia Napa (mer feststed etter det jeg har hørt?)
Men det er vel litt å se på i Fig tree bay også, litt butikker, resturanter og noe å gjøre på kvelden?

ORIGINAL: Dundelina

nettopp kommet hjem fra kypros,var på sunwing resort sandy bay[:D] fantastisk,skal tilbake dit! ligger rett ved nissi beach, nydelig strand! men vi var mest ved bassenget,ungene trivdes best der,og var mindre stress.

vært på kypros 3 ganger nå... herlig land[:D]

fig tree bay er rolig og koselig, kjempefin strand. det hotellet som heter blue village nausiiica beach er kjempebra! [;)]

Fantastisk sted, Sunwing resort sandy Bay. Prøvde legge ved link men sidene til ving.no samarbeider ikke med meg akkkurat nå[:)]

Vi har vært i fig tree bay, og må si vi ble kjempeskuffet...skjedde overhode ingenting der, uansett hva vi skulle, så måtte vi vekk derfra, noe som innebar buss /taxi...eneste som man fikk gjort der var og sole seg...ingen gode resturanter, lite butikker..osv osv...da hadde jeg uten tvil reist til agia napa, for var stort sett dit vi trakk til på dagtid, og også kvelden for og få seg et godt måltid og ha noe og titte på[:)] Men veldig barnevennlig basseng osv, men ble fort "ensomt" og ensidig...

Fig tree bay[:D] Vi storkosa oss der:) Veldig rolig plass da,men det var det vi va ute etter[:)]

Me var nettopp ei veka på Sunwing Resort i Ayia Napa, der var det masse ungar og absolutt ingen fest og basar. Men mulig det var andre plassar då, dette er litt i utkanten.

Har ikkje vore andre plassar på Kypros,så har desverre ikkje samenligningsgrunnlag.... men me likte oss godt der me var hvertfall!

Takk for tips [;)]

Men hvor lite er Fig thee bay egentlig? Er det ingenting å titte på, på kvelden og slikt? Hm ..

Vi var på sunwing resort side beach i fjor sommer.. Kjempe fint der... Og nære strand og veldig barnevennlig.. Hørte ikke noe særlig til festing da hotellet ligger litt utenfor sentrum kjerna der... Men var i byen flere ganger, syns ikke det var så mye bråk egentlig.. 

Oj, mamma og pappa kom nettopp hjem fra Kypros, forrige helg[:D]
De var vel en tur innom fig tree bay, og ikke de bodde der, husker ikke, men de storkosa seg i allefall, kjempe fint der sa de:)
Fikk se bilder, nydelig plass[:D]

Vært på begge stedene, jeg. Ville reist til Agia Napa uten barn (paaaartyyyy! Fy flate så gøy!), men til Fig Tree Bay med barn. Trives godt på Kypros, betandig herlig vær[:)]

Noen som har vært på Blue Star Jaccaranda i Fig Thee bay ?
Det hotellet så fint ut, og ikke så veldig dyrt (reiser i høstferien, så prisene er jo "skrudd" opp en del).

Er en bitte liten handle gate der, med 3-4 resturanter, av det enkleste slaget. Agia napa er ikke bare fest sted altså, vi koste oss masse der, og kunne gå i shopping gata og se på ting og handle litt, og spise mye god mat! dette var dårlig utvalg på i fig tree bay, det er et veldig lite sted, men veldig pent og koselig der altså, og har man tenkt på basseng ferie, så er det jo topp[:)] Og veldig gode buss muligheter, går buss 2 ganger i timen til de litt "større" byene rundt[:)] Kort oppsummert har den 1 matbutikk, kanskje 5-6 suvernir butikker(snorkler, lenker osv) og 2 klessbutikk som ikke var all verden, ikkeno gatemorro og underholdning, helt rolig. Men som sagt, kommer helt ann på hva dere er ute etter, og vi visste vel ikke selv hva vi var ute etter, men endte opp i buss til agia napa nesten daglig for og ha litt og titte på, også for barna, shoppe litt, og kose oss...og det er verdens(?) største badeland ca 1 times kjøring i buss fra fig tree bay, absolutt verdt og ta turen til, selv om vi ikke gjorde det selv.

Både Ayia Napa og Fig tree bay er fine steder. Ayia Napa er først og fremst et partysted om sommeren, i oktober er det ikke noe problem å reise med barn dit[:)]
Blue village nausicaa beach i Fig tree bay som nevnt ovenfor er et fint hotellområde, og Fig tree bay har mange restauranter.
Utenfor Ayia Napa og Fig tree bay ligger et badeland, går greit å komme dit fra begge byene.

Jeg reiser til Kypros (Larnaca) på lørdag, og svigerinna mi og familien kommer hjem derfra idag.
Kjempetopp plass for småbarnsfamilier hvert fall.

Back
Topp