Kypros-rapport

Hanne79

Elsker forumet
Jaja... jeg skjønner at en rapport er etterlengtet, så her kommer den.

Vi reiste altså den 28. august. På turen ned hadde vi mamma med oss på flyet, så vi var 3 stykker på 2 barn. Turen opp gikk greit, de drakk melka si og fikk nesedråper før flyet lettet, så vi unngikk all skriking. Ellers var selve flyturen småkaotisk, men greit etter forholdene. De var rastløse, og ville helst krype rundtomkring. Vi fikk en sånn seng som hang på veggen, så Mathilde sov litt i den, mens Norah sov på to ledige seter. Var mye ledig plass på flyet, så jeg, mamma og sambo hadde 3 seter hver, noe som gjor det litt enklere. Mathilde fikk til slutt lov å krype litt på to av setene, noe som resulterte i at hun ramlet ned det ene sekundet mamma så vekk[:D] jaja, en liten blåveis er lov.

Vel fremme ble vi møtt av varmen. Vi har hatt mellom 30 og 37 grader begge ukene. Leiligheten var helt herlig, bortsett fra sengene som var helt steinharde. Men det syns jeg alltid de er i syden. Vi delte med svigerforeldrene mine, hadde 3 soverom så jentene fikk eget. Mamma skulle bare være med den første uken, så hun hadde egen 1-roms-leilighet.

Jentene taklet varmen forholdsvis godt. Norah fikk et varmesjokk den dagen vi kom ned, og kastet mye opp på kvelden. Med det var med det. De elsker å bade, og vi holder dem bare under haken, så hunde-svømmer de med både beina og armene. De sov godt på natten også, og vi fikk litt avlastning på dagen, slik at det ble litt ekstra timer søvn på oss da også.

Norah fikk et stygt mygg-stikk som det gikk infeksjon i den første dagen. Etter en uke var det blitt så stygt at vi gikk til legen, og fikk både antibiotika-krem + medisiner til henne. Heldigvis tok hun medisinene fint, og idag er såret helt fint.
Den andre uken ble både jeg og jentene forkjøla... sannsynligvis pga airconditionen.... og vi ble litt slappe pga det. Begge ble skikkelig snottete, og hadde skikkelige hoste-kuler på nettene. Var livredd for krupp et par ganger, men paracet og nesedråper fikset det meste. De er fortsatt litt forkjøla stakkar, og har vondt i halsen.

Her er hva annet som skjedde:
-Mathilde fikk 3 tenner, 2 nede på hver sin side av fortennnen, og venstre hjørnetann
-Norah sin venstre hjørnetann skinner så vidt igjennom og er kjempeplagsom
-begge lærte å sette seg på rompa, og sitte stødigt mens de bruker hendene til å leke.
-Begge har reist seg opp og stått på beina mens de holder seg i noe
-Mathilde begynte å klatre opp trappene

I tillegg var vi alene den siste uken med jentene fordi svigerfar ble dårlig og de måtte reise hjem. Altså ikke så mye avslapning på oss, og heller ingen stor fest på meg og sambo slik vi hadde håpet. MEN vi har koset oss masse altså... og hatt god tid med jentene sammen. Uthvilt og avslappet.... det er noe annet[:D]

ÅÅÅ Så spennende!!!

De jentene dine kommer seg virkelig fram i livet[:D] Store framskritt jo!!

Virker som dere har hatt en grei tur, da - til tross for littegranne motgang[8|]

Godt å ha deg tilbake!!
Har savnet deg!

Så godt å høre dere har kost dere iallefall.
Og så flinke jenter du har [:D]
Litt misunelig på deg da for du er jo knall brune [8D][;)]

Nydelig bilde du har fått[:D][:D][:D]

Hørtes ut som en litt slitsom og litt god tur[:)]

Utrolig hærli bilde. De ser godt fornøyde ut da[:D]

Kos å høre om turen!!
Virker som dere har takla alt bra, og kost dere til tross for litt motgang!

Må jammen si de begynner å bli store nå jentene dine!![:)]

Back
Topp