Kynnere???

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
Må mase litt om kynnere igjen jeg. De på Ullevåll sa jeg måtte komme tilbake hvis jeg fikk regelmessige kynnere. jeg har jo hatt det hele tiden den siste uken. Vet ikke hvor mye som er for mye... Maria_10? hva fikk du vite på sykehuset??? Du er jo sykemeldt pga av dem.

jeg har masse kynnere. men har vært plaga med det helt siden uke 16 eller noe sånt. som regel er de bare ubehagelige, men de kan også bli skikkelige vonde. og kan variere med å komme bare ett par ganger i timen til 2-3 ganger hært 10 min. jeg ble sendt innover til sykehuset for å sjekke livmortappen / mormunnen. og sjekka litt omkring kynnerene. får jeg mange orntlige vonde kynnere må jeg kontakte føden. heldigvis har det hittils bare vært arvelig det jeg har. men kontakt føden om du blir urolig og engster deg. bedre å ta en tur for ofte enn en tur for lite

Sliter også med mye kynnere, og har gjort det en stund nå.
Fikk beskjed av legen min at det er vanlig med mere kynnere særlig for fleregangsfødende.
Legen min sa også at dersom kynnerene ikke var direkte vonde og regelmessige, og at jeg ikke hadde blødninger, så var de helt ufarlig. For disse kynnerene trener bare livmoren, sånn at den er klar til fødselen. Og disse riene åpner ikke livmormunnen.... som kan tyde på at fødselen nærmer seg.
For min del følges jeg ganske så godt opp for tiden, da jeg har en forliggende morkake, som vi håper flytter seg litt oppover etter hvert. Så hver gang jeg er hos legen min, sjekker han at det det ikke har begynt å åpne seg. Ikke akkurat verdens beste undersøkelse da[:'(] (GU), men godt å få det sjekket ut liksom.

Men... det er alltid lurt å få kynnerene sjekket ut, spør du meg. Heller en gang for mye til lege eller jordmor... enn en gang for lite!

jeg får kynnere om jeg må veldig på do, eller når jeg går litt for fort (nei, jeg har ikke begynt å vagge noe særlig ennå, så jeg går ganske raskt)... jordmor sa at når det kommer når jeg går så må jeg sette ned tempoet (og helst stoppe opp) for da tar jeg for hardt i...

Hmm.. Jeg vet ikke helt hvor mye, som er for mye..
Men jeg kjenner når nok er nok om man sier det sån..
Jeg ble ikke sjekket, om det hadde begynnt å åpne seg eller noe sånt..
Hun tok meg på magen litt her og der, og jeg sa aajjj, aajjj,
da var det ikke noe mer å gjøre enn å sykemeldes frem til permisjonen..
Men nå, noen uker etter jeg sluttet jobbe, så føler jeg meg så mye bedre!
Har fått tilbake litt av energin [:)] 
Får fortsatt veldig vondt når jeg er ute å går, men man får bare ta det i sitt eget tempo, da går det som regel bra..

Uff ja. De siste dagene har det gjort sååååå vondt å gå. Går supersakte og må stoppe hele tiden.

Nå har jeg sendt melding til jobb, men har ikke hørt noe ennå [8|] Kan tenke meg de er snurte og oppgitte.

Når folk er sykemeldte på jobb så ringer de som regel til meg, da må jeg gi beskjed til sjefen. Da himler han med øynene og sier herregud og banner og styrer. Kan bare tenke meg hvordan reaksjonene blir. Men det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Er sååå glad i lillebaby og må passe på den!

Back
Topp