Kynnere

Marte1234

Flørter med forumet
Er dere flere her som har en del kynnere? Jeg kjenner det så mye mer, og tidligere, dette svangerskapet. Blir slitsomt hvis det skal være sånn i 6 måneder til. Leser at det ikke er farlig, at det bare er trening. Noen som har hatt mye kynnere og har noe tips til å roe det ned? :)

Opplever også kynnere så tidlig dette svangerskapet. Det overrasker meg litt!
Eneste tipset er å ta det med ro når de kommer. Her er det typisk når jeg er ute og går, og da bør jeg egentlig sette meg ned eller gå saktere. Er ikke så god på å faktisk gjøre det da men.. :dontknow

16+ 0

Har også det, begynte for et par uker siden. Kan være ubehagelig til tider. Kommer som regel ofte mens vi har sex, eller jeg er i aktivitet.

Ja, nesten alltid ved orgasme fra ca uke 12ish som overrasket meg for trodde slikt kom mye senere. Men etter å googlet litt er det bare det det kan være.

Nå i uke 14 kommer de også om jeg går langt, eventuelt gjør mye kardio på trening. Går over raskt med å sakke ned litt da. Og etter sex så bruker jeg å bare ligge der å kose på typen uansett, så den løser seg fint av seg selv der. De er uansett ikke direkte vonde for min del, bare ubehagelige.

Men ja syns det er litt vel tidlig?

Har også hatt noe som minner veldig om kynnere. Tidligere enn i de andre svangerskapene. Kjente det allerede rundt 14-15 uker.

Har det vel 3-4 ganger daglig, men er ikke veldig bekymret. Jordmor sa jeg burde følge med og ta det med ro ettersom jeg har født prematurt tidligere.

Jeg var veldig plaget med hyppige og vonde kynnere sist svangerskap, og ble sykemeldt i uke 32 da de var redd jeg kunne føde prematurt. Fødte i uke 37+1, så akkuratt ikke regnet som prematur. Denne gangen har de vonde kynnerene kommet mye tidligere. Begynte å kjenne de rundt uke 12, og jeg måtte sykemeldes i uke 21:dead:

Det som funker best for meg, er å ta det med ro, både fysisk og ikke minst mentalt. Da kommer de ikke like hyppig, selv om de fremdeles er vonde. Fungerer også noen ganger å bytte litt stilling eller reise seg. Tror stress er den verste utløseren for meg:whacky011 Og mye løfting.

Slet med kynnere tidligere i forrige svangerskap. Har først bynt å kjenne det den siste uken, uke 20-21, og nå føler jeg de er mer smertefulle(ikke vonde, men ubehagelig), liksom sånn svak mensmurring i tillegg til spent mage… Får det når jeg går.
Flere som har det slik? Tatt det opp med jordmor noen?

Slet med kynnere tidligere i forrige svangerskap. Har først bynt å kjenne det den siste uken, uke 20-21, og nå føler jeg de er mer smertefulle(ikke vonde, men ubehagelig), liksom sånn svak mensmurring i tillegg til spent mage… Får det når jeg går.
Flere som har det slik? Tatt det opp med jordmor noen?
Jeg har også en del kynnere og jeg har ikke vært bekymret. Men jordmor vil at jeg skal roe ned og kanskje jobbe mindre ettersom jeg fødte prematurt sist (uke 30 etter vannavgang uke 23). Jeg har legetime til uka for å se på tilrettelegging/sykemelding/svangerskapspenger). Jeg får ikke vondt når jeg har kynnere, men jeg det er jo en annerledes følelse når det strammer.

Kjenned ut som eg har masse kynnere nå for tiden. Men ifølge ultralyd tekniker kunne noe av det være jenten som snur seg rundt inni der.

Back
Topp