Kynnere

Håper det er greit jeg spør her..
Jeg har i flere uker hatt ligament smerter, sitter oftest på venstre side over eggstokkområdet, og de siste ukene en del kynnere, hvor livmor blir stram, på kveldstid når jeg har lagt meg.
Jeg har også de siste 3 ukene, når jeg bøyer meg, fått en skarp smerte på venstresiden som hindrer meg i å reise meg opp. Jeg blir sittende, evt legger meg ned i fosterstilling til smerten avtar. Smerten er såpass skarp at hvis jeg sitter på huk/squat helt ned, klarer jeg ikke komme meg opp på kjøkkenstolen.
Smerten sitter over hoftebeinet og brer seg over magen. Livmoren er ikke stram, men blir utrolig sår uansett hvor jeg trykker forsiktig.
Noen som har hatt liknende smerte og vet hva det kan være?
Skal til jordmor og lege neste uke.
Vet ikke helt om jeg har svaret du akkurat lurer på men. Snakket med jordmor på tlf i går ang. ulike vondter i mageområdet. Hun sa at livmora er i vokseperiode som kan medføre div. symptomer. Samt at om du har erfaring at det gir seg når du feks bytter stilling, legger deg nedpå o.l., så er det bare kroppen som forteller om å ta det litt med ro. Og at om det blir vedvarende mønster, varer for lenge og tar seg opp, kan man ringe legevakt. Men baby er jo i veldig vokseperiode nå og det er ikke bare smertefritt :smiley-ashamed004:Heartred Ville ringt jordmor om du grubler mye over det, så slipper du å vente en uke.
 
Vet ikke helt om jeg har svaret du akkurat lurer på men. Snakket med jordmor på tlf i går ang. ulike vondter i mageområdet. Hun sa at livmora er i vokseperiode som kan medføre div. symptomer. Samt at om du har erfaring at det gir seg når du feks bytter stilling, legger deg nedpå o.l., så er det bare kroppen som forteller om å ta det litt med ro. Og at om det blir vedvarende mønster, varer for lenge og tar seg opp, kan man ringe legevakt. Men baby er jo i veldig vokseperiode nå og det er ikke bare smertefritt :smiley-ashamed004:Heartred Ville ringt jordmor om du grubler mye over det, så slipper du å vente en uke.
Takk!
Nei, merker mye vokser for tiden :smiley-ashamed004 Tok en telefon for å høre da jeg syntes smertene var så veldig kraftige og ble litt skeptisk når livmoren kjentes så sår ut. Men siden det ikke varte konstant og gikk over innenfor en time, var det nok ufarlig, men fikk time tidligere neste uke hos jordmor, så det er greit å gå gjennom det da også :Heartred Mye man skal lære første gang som gravid :happy090
 
Tror jeg fikk kynnere for første gang i kveld, litt småvondt i korsryggen og nå.
 
Kynnere hver dag, flere ganger om dagen her. Hatt det en stund. Litt plagsomt, men får bite tennene sammen noen mnd til :Heartblue
 
Et litt rart spørsmål til dere:smiley-ashamed008 Er det noen andre som oppover hyppigere kynnere når dere ikke kommer ordentlig på do? Jeg er ikke ofte forstoppet, men jeg tror jeg får mer kynnere de gangene det har gått lenger tid uten:happy8
 
Et litt rart spørsmål til dere:smiley-ashamed008 Er det noen andre som oppover hyppigere kynnere når dere ikke kommer ordentlig på do? Jeg er ikke ofte forstoppet, men jeg tror jeg får mer kynnere de gangene det har gått lenger tid uten:happy8
Ja, til tider og spesielt når jeg må tisse…
 
Hatt mensensmerter I flere uker nå(er 35+1), og kynnerne er også ubehagelige... Magen er steinhard 24/7 omtrent..
 
Hvordan føles kynnere, for eksempel sammenlignet med menssmerter/kramper? Jeg har IBS så er ofte dårlig i magen, men hadde noen litt merkelige kramper i går som fikk meg til å finne nærmeste toalett, uten at det var noe galt med magen min. Kan kynnere føles som mageplager eller føles det i andre steder som for eksempel nedre delen av ryggen?
Jeg så også etter et toalett når jeg hadde de første kynnerene Det kan kjennes litt ut som tarmkrampe
 
Noen her som merker økt trykk I hode eventuelt hjertebank ved kynnere? Jeg får trykk I hode og vet da at jeg får kynnere, det slipper taket med engang de er over. Er 37+6 og har hatt det sånn en stund nå. Får også kynnere uansett om jeg står, går eller ligger
 
Noen her som merker økt trykk I hode eventuelt hjertebank ved kynnere? Jeg får trykk I hode og vet da at jeg får kynnere, det slipper taket med engang de er over. Er 37+6 og har hatt det sånn en stund nå. Får også kynnere uansett om jeg står, går eller ligger
Jeg merker det ikke i hodet, men jeg får kynnere hver gang jeg beveger meg eller tar på magen min.
 
Back
Topp