Kynnere

Cheerios

Betatt av forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Hei. Jeg lurer på om jeg har begynt å få litt kynnere. De er ikke vonde, mer som et mildt knip og jeg kjenner det best når de slipper. Jeg er 19+6 i dag. Er det noen av dere andre som har eller har hatt erfaring med det?
 
Hei. Jeg lurer på om jeg har begynt å få litt kynnere. De er ikke vonde, mer som et mildt knip og jeg kjenner det best når de slipper. Jeg er 19+6 i dag. Er det noen av dere andre som har eller har hatt erfaring med det?
Får det kun ved orgasme ;)
Ellers fikk jeg det aldri med nummer 1. å kjenner ikke noe ennå heller, sånn utenom sexytime :p
 
Har hatt det innimellom. Men ikke så mye at det er plagsomt eller vondt. Tror det er helt vanlig? Noen har mer enn andre. Men husker ikke helt. Har ikke snakka med jm om det. Men har tenkt at det er kroppen som forbereder seg. Har du det hver dag?
 
Har hatt det innimellom. Men ikke så mye at det er plagsomt eller vondt. Tror det er helt vanlig? Noen har mer enn andre. Men husker ikke helt. Har ikke snakka med jm om det. Men har tenkt at det er kroppen som forbereder seg. Har du det hver dag?
Ok, takk for svar :Heartblue ja, jeg har lest at det er vanlig. Syns bare det var litt tidlig. Jeg har egentlig ikke merka noe før i dag. Har hatt det flere ganger i dag selv om jeg bare har hvilt. Har vært syk i flere uker med luftveisinfeksjon som ble til lungebetennelse. Så kanskje kroppen er litt stresset. Skal høre med jm hvis det tar seg opp mer.
 
Hei. Jeg lurer på om jeg har begynt å få litt kynnere. De er ikke vonde, mer som et mildt knip og jeg kjenner det best når de slipper. Jeg er 19+6 i dag. Er det noen av dere andre som har eller har hatt erfaring med det?
Ja, jeg har kynnere hver kveld/natt. Og det er vonde. De tar virkelig tak og varer i mange timer. Redusert nattesøvn har det blitt. Har ikke hatt det slik med de 2 andre gangene. Har snakket med jordmor.. det er nok vanlig å få det tidlig . Jeg er nå i uke 20 og har hatt det i maaaange uker allerede.. litt slitsomt og ikke noe godt.
 
Hvis du har det mye og også mens du er i ro er det fint å ta det opp med jordmor. Jeg har hatt en del av det i alle svangerskap, men blir bedre når jeg lytter til kroppen og tar det med ro.
Det er veldig vanlig, spesielt ved stress.
 
Jeg får en del kynnere ved mye bevegelse. Spess hvis jeg gjør noe tungt. Da må jeg sette meg ned og roe ned og få noen andre til å ta over for meg. For de kynnerne føles noen ganger som start av rier. Ikke at det er noe farlig, og veldig vanlig. Men greit å huske å ta det litt mere rolig noen ganger. Har hatt det ved alle de andre svangerskapene.
 
Ja, jeg har kynnere hver kveld/natt. Og det er vonde. De tar virkelig tak og varer i mange timer. Redusert nattesøvn har det blitt. Har ikke hatt det slik med de 2 andre gangene. Har snakket med jordmor.. det er nok vanlig å få det tidlig . Jeg er nå i uke 20 og har hatt det i maaaange uker allerede.. litt slitsomt og ikke noe godt.
Jeg syns det er betryggende å vite at andre også har fått det så tidlig. Selv om jeg ikke unner deg eller noen andre vonde kynnere :Heartpink
 
Hvordan føles kynnere, for eksempel sammenlignet med menssmerter/kramper? Jeg har IBS så er ofte dårlig i magen, men hadde noen litt merkelige kramper i går som fikk meg til å finne nærmeste toalett, uten at det var noe galt med magen min. Kan kynnere føles som mageplager eller føles det i andre steder som for eksempel nedre delen av ryggen?
 
Er nå i uke 22(21+2) Har kynnere daglig, og de blir ganske intense om jeg går fort f.eks. Eller når jeg er aktiv med husarbeidet i greit tempo.
 
Jeg hadde det jeg antar var kynnere for et par uker siden. Var da 16 uker. Ikke noe vondt ble bare veldig stram nederst i magen. Ellers får jeg det også ved orgasme.
 
Hvordan føles kynnere, for eksempel sammenlignet med menssmerter/kramper? Jeg har IBS så er ofte dårlig i magen, men hadde noen litt merkelige kramper i går som fikk meg til å finne nærmeste toalett, uten at det var noe galt med magen min. Kan kynnere føles som mageplager eller føles det i andre steder som for eksempel nedre delen av ryggen?
For meg føles kynnere som at hele magen blir kjempe stram, som når du knytter neven og strammer den. Veldig harde kynnere kan jeg i tillegg føle jeg får ett stramt bånd over korsryggen. Men har ikke hatt så sterke kynnere enda dette svangerskapet.
 
Jeg merker det av og til når jeg ligger stille. We ikke vondt men blir helt hardt, sånn som etter orgasme. Skjer kun når jeg ligger på ryggen (som jeg vet om)
 
Jeg kjenner det ofte når jeg har stresset mye eller om jeg har vært mye fysisk aktiv. Kynnerne kom tidligere dette svangerskapet enn i de tidligere svangerskapene.
 
Jeg vet ikke om det var kynnere eller ligamentsmerter, men våkna i natt av at jeg hadde vondt i magen og korsryggen. Var som om det var et stramt bånd rundt meg og det kom og gikk i bølger, nesten så jeg ble uvel av det. Gikk på do, og gjorde noen pusteøvelser, så avtok det litt etter litt. Kjente spark mens det holdt på. Men hadde nok tatt en tlf hvis det ikke gav seg. Hørt at ligamentsmerter har veldig individuell styrke?
 
Jeg vet ikke om det var kynnere eller ligamentsmerter, men våkna i natt av at jeg hadde vondt i magen og korsryggen. Var som om det var et stramt bånd rundt meg og det kom og gikk i bølger, nesten så jeg ble uvel av det. Gikk på do, og gjorde noen pusteøvelser, så avtok det litt etter litt. Kjente spark mens det holdt på. Men hadde nok tatt en tlf hvis det ikke gav seg. Hørt at ligamentsmerter har veldig individuell styrke?
Stramt bånd høres ut som kynnere. Ligamentsmerter er mer som stikk i forbindelse med at man f.eks nyser, hoster eller beveger seg for brått. De kan være ganske vonde, men går veldig fort over :) Kynnere kjennes over et større område, mens ligamentsmerter kjenner man gjerne på ett sted (gjerne da i et eller annet ligament rundt kanten av livmor). Håper det gir litt mening :)
 
Håper det er greit jeg spør her..
Jeg har i flere uker hatt ligament smerter, sitter oftest på venstre side over eggstokkområdet, og de siste ukene en del kynnere, hvor livmor blir stram, på kveldstid når jeg har lagt meg.
Jeg har også de siste 3 ukene, når jeg bøyer meg, fått en skarp smerte på venstresiden som hindrer meg i å reise meg opp. Jeg blir sittende, evt legger meg ned i fosterstilling til smerten avtar. Smerten er såpass skarp at hvis jeg sitter på huk/squat helt ned, klarer jeg ikke komme meg opp på kjøkkenstolen.
Smerten sitter over hoftebeinet og brer seg over magen. Livmoren er ikke stram, men blir utrolig sår uansett hvor jeg trykker forsiktig.
Noen som har hatt liknende smerte og vet hva det kan være?
Skal til jordmor og lege neste uke.
 
Last edited:
Back
Topp