Kynnere!

Mamma Ma

Flørter med forumet
Hvor tidlig fikk du kynnere?
Og hvordan gikk graviditeten?

I første graviditet hadde jeg mye kynnere og ble delvis sykemeldt halvveis i svangerskapet (vi hadde en opplevelse der sykehuset var redd de var gått over i rier).
Nå er jeg bare 5/6 uker på vei og magen spenner seg intenst. Jeg er i dag blitt syk, mulig influensa, med en del feber (passer på at feberen ikke når 40), er veldig redd for SA.

Enig med veivalsa; sjekk etter uvi i første omgang.

Til svaret; jeg har hatt tre svangerskap som alle resulterte i frisk baby.
Nr1, kynnere fra ca uke 20-22 et sted. Hadde en del kynnere. Fødte 35+4, mye sannsynlig pga uvi. Startet med sterke kynnere.
Nr2, kynnere fra uke 14. Fødte 38+3
Nr3, .... jeg vet ikke om jeg hadde særlig med m2rkbare kynnere ? En og annen..? Fødte 40+6

Forøvrig; uvi virker som om det forsterker kynnere hos meg i alle fall.

Jeg hadde mye kynnere i de 2 første svangerskapene, og de kom tidlig, dvs. første trimester. Alt gikk helt fint, men måtte igangsettes 1 og 2 uker etter termin.

Venter nå nr. 3, og fikk første kynner i uke 6. Har hatt mindre av de denne gangen, men alt normalt nå også. Er 33+4.

Enig med veivalsa; sjekk etter uvi i første omgang.

Til svaret; jeg har hatt tre svangerskap som alle resulterte i frisk baby.
Nr1, kynnere fra ca uke 20-22 et sted. Hadde en del kynnere. Fødte 35+4, mye sannsynlig pga uvi. Startet med sterke kynnere.
Nr2, kynnere fra uke 14. Fødte 38+3
Nr3, .... jeg vet ikke om jeg hadde særlig med m2rkbare kynnere ? En og annen..? Fødte 40+6

Forøvrig; uvi virker som om det forsterker kynnere hos meg i alle fall.
Jeg har ingen følelse av uvi, men har tydelig et virus som herjer i kroppen, kan jo hende dette + feber har satt i gang kynnere? Spent kropp.

Jeg har ingen følelse av uvi, men har tydelig et virus som herjer i kroppen, kan jo hende dette + feber har satt i gang kynnere? Spent kropp.

Uvi kjennes ikke alltid likt ut som gravid, mange får feks ikke svie ved tissing og de vanlige symptomene.
Men det kan jo også være influensa likevel :)
Den følelsen du kjenner kan også være ligamentene som strekkes, for det er egentlig litt tidlig for å kjenne mye kynnere i og med at livmoren ligger langt nede i bekkenet ditt.

Tror ikke man kan kjenne kynnere så tidlig, livmoren din er jo helt nede i bekkenet, så om magen din kjennes stram ut er det nok noe annet enn livmoren som strammer.

Jeg hadde masse kynnere fra uke 15 med førstemann. Hadde en stressende jobb og GBS i urin. Ble 50 % sykmeldt fra ca uke 20. Fødte 39+1. Tidvis kraftige/smertefulle kynnere og maserier i ca 3 uker før fødsel.

I dette svangerskapet har jeg nesten ikke kjent noen, en kynner her og der bare. Er 22 uker.

Back
Topp