Kynnere

Ivf-mamma79

Andre møte med forumet
Hei! No er eg på dag tre med kynnere. Dei roar seg heldigvis på natta, men er ganske smertefulle på dagen. Har endometriose så er vant med sterke menssmerter. Problemet er at dei jo kjem ganske regelmessig. I går kveld var det stort seg 5-6 minutter mellom kvar og dei varte stort sett 45-60 sekunder. Er det nokon som har erfaring med dette og kan seie noko om kva som er vanleg? Er det vanleg å ha så tette kynnere over mange dagar? Det blir ikkje sterkare i intensitet så det verkar ikkje å vere rier. Det kan også sjå ut som om slimproppen er i gang med å løyse seg opp.
 
Hei! No er eg på dag tre med kynnere. Dei roar seg heldigvis på natta, men er ganske smertefulle på dagen. Har endometriose så er vant med sterke menssmerter. Problemet er at dei jo kjem ganske regelmessig. I går kveld var det stort seg 5-6 minutter mellom kvar og dei varte stort sett 45-60 sekunder. Er det nokon som har erfaring med dette og kan seie noko om kva som er vanleg? Er det vanleg å ha så tette kynnere over mange dagar? Det blir ikkje sterkare i intensitet så det verkar ikkje å vere rier. Det kan også sjå ut som om slimproppen er i gang med å løyse seg opp.
Hadde det sånn i ca to døgn med lite regelmessighet, før det tok seg opp i styrke og ble ca 10 min mellom fredag kveld. Derfra tok det seg ytterligere opp, og lørdag kl 04 kom gutten etter knappe to timer på føden :) satser på det er starten på fødsel for deg også :)
 
Med min første hadde jeg ganske vonde kynnere (sånne som jeg nå skjønner går litt mer under begrepet modningsrier/maserier) i 3 dager. De kom relativt regelmessig, og varte like lenge som dine. Men det kom og det gikk.

Var ganske frustrerende, for jeg lurte jo hele tiden på om det virkelig var NÅ fødselen var i gang. For det var jo noe helt annet enn hva jeg hadde kjent tidligere.

Jeg lå mye og fulgte med de dagene med rie-app. Men den 4 dagen kom det igjen - og DA ble intensiteten og styrken skrudd opp betraktelig. Fytti katta - da fikk jeg hjertet i halsen, for da skjønte jeg at fødselen virkelig var i gang. Smerten var ikke til å ta feil av, selv om det kunne være noen ganske kjipe tak da jeg hadde maserier også, dette var virkelig en ny kategori VONDT!

Et døgn etter ble barnet født!
 
Back
Topp