Kynnere

Texmex

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei.

Har begynt å få en del kynnere, typ et par om dagen. De er ikke vonde direkte, men kjenner at det skjer.

Er det noe som heter for mye kynnere på dette punktet eller er det greit så lenge livmorhalsen ikke dilateres? Dette er mitt første svangerskap så er veldig i stuss på hva som er vanlig når det kommer til kynnere. Venninnene mine hadde ikke kynnere som de merket noe til nemlig.

Er 18+2 i dag.

Vet ikke om man kan ha for mye kynnere, men har det mange ganger daglig!? Så snart jeg er igang med dagligdagse gjøremål som rydde, vask av tøy, henge opp tøy, støvsuge osv så får jeg kynnere.

Får en del kynnere nå og er 17+1 idag men har kjent dem en stund men nå er dette nr 3 da :hilarious:

Snakk gjerne med jordmor om det, men så lenge de er uten smerter skal det ikke være noe problem, kan jo være ubehagelige da. Ble sykmeldt sist fra uke 23 pga bekkenløsning og vonde kynnere.

Hvis de begynner bli MANGE og ubehagelige, ville jeg ha tatt det opp med jordmor. Det er ikke unormalt å få det så tidlig, men (mye) kynnere KAN også være et tegn på at du burde stresse ned.
Jeg hadde én kynner tidlig, men etter det har jeg faktisk ikke kjent noe til det. Kan ha noe med at jeg tar livet KNUSENDE med ro for tiden. ><

Jeg har selv den siste tiden opplevd dette et par ganger daglig. Det er ikke vondt og plager meg ikke, rart å kjenne hvor stein hard magen blir:hilarious: Er 18+2.

Jeg hadde en del kynnere tidlig og hele svangerskapet forrige gang. Da fikk jeg høre at så lenge de ikke var vonde, ikke ble regelmessige og at de roer seg når man tar det rolig, så er det ikke farlig.

Jeg har også hatt en del kynnere så langt i dette svangerskapet (er 21+1 nå), men det bekymrer meg ikke enda i alle fall :)

Jeg har hatt endel kynnere allerede. Jeg stresset sånn fordi jeg ikke kjendte babyen eller livmoren min, men rundt uke 14-15 begynnte jeg å få kynnere og da kjendte jeg jo såklart livmoren med en gang fordi den ble steinhard. Litt overrasket over at livmoren allerede gikk opp til navlen da, og jeg hadde ikke merket det før jeg fikk kynnere :hilarious:
Lgger jeg meg ned og kjenner et etter en god stund så får jeg ofte en kynner etterhvert.

Kanskje det er kynnere jeg har kjent litt av den siste tiden? Jeg har lurt litt på om det ungen som snur seg i en tverrstilling så livmora liksom blir strekt på tvers. Har skjedd et par, tre ganger de siste dagene. Alle gangene har jeg holdt på med arbeid hjemme, forberedelser til 17 mai, husvask og mye styr. Hadde ikke kynnere med første, så aner ikke hvordan de kjennes ut.

Back
Topp