Kynnere

Spirenummer2

Blir kjent med forumet
Jeg er 21+4 i dag og har hatt mye kynnere siste tre ukene.

Siste 1,5 uka før jeg gikk ut i ferie var det mye hele døgnet. Regnet med at det var stress da det var svært travelt og mentalt krevende på jobb. Dempet seg i løpet av helga etter at jeg gikk ut i ferie, da lå jeg rett ut.
Men nå den siste uka er det i full gang igjen: når blæra er full, når jeg har spist, om jeg går tur, er på shopping, museum eller kjører bil over 30 minutter. Men også i hvile om jeg er sliten.

Noen andre som er mye plaget så tidlig som fra rundt 19+0 og utover?
 
Jeg er 21+4 i dag og har hatt mye kynnere siste tre ukene.

Siste 1,5 uka før jeg gikk ut i ferie var det mye hele døgnet. Regnet med at det var stress da det var svært travelt og mentalt krevende på jobb. Dempet seg i løpet av helga etter at jeg gikk ut i ferie, da lå jeg rett ut.
Men nå den siste uka er det i full gang igjen: når blæra er full, når jeg har spist, om jeg går tur, er på shopping, museum eller kjører bil over 30 minutter. Men også i hvile om jeg er sliten.

Noen andre som er mye plaget så tidlig som fra rundt 19+0 og utover?
Når det er så ille tenker jeg at det kan være lurt at du blir sykmeldt så du kan slappe av så mye som mulig :)
 
Jeg er 21+4 i dag og har hatt mye kynnere siste tre ukene.

Siste 1,5 uka før jeg gikk ut i ferie var det mye hele døgnet. Regnet med at det var stress da det var svært travelt og mentalt krevende på jobb. Dempet seg i løpet av helga etter at jeg gikk ut i ferie, da lå jeg rett ut.
Men nå den siste uka er det i full gang igjen: når blæra er full, når jeg har spist, om jeg går tur, er på shopping, museum eller kjører bil over 30 minutter. Men også i hvile om jeg er sliten.

Noen andre som er mye plaget så tidlig som fra rundt 19+0 og utover?
Eg har mye kynnere denne gangen. Bare går litt så kommer de liksom :confused:
 
Jeg har kynnere hele døgnet, selv om jeg ligger helt i ro. På det verste kommer de med 2-3 min mellomrom. De eskalerte ved 22+0, men har hatt de i mange uker:shifty:
 
Når det er så ille tenker jeg at det kan være lurt at du blir sykmeldt så du kan slappe av så mye som mulig :)



Nå har jeg heldigvis ferie i 2,5 uker til, så får bare ta det med ro. Skal til 24 ukers kontroll første uka tilbake på jobb. Så får høre hva jordmor sier da.
Er bare så slitsomt at magen blir stram og ubehagelig for hver minste ting.:dead:
 
Jeg har kynnere hele døgnet, selv om jeg ligger helt i ro. På det verste kommer de med 2-3 min mellomrom. De eskalerte ved 22+0, men har hatt de i mange uker:shifty:


Har du snakket med lege eller jordmor?

Spesielt på ettermiddag/kveld og natt på dager jeg ikke bare har tilbragt på sofaen. I går var det i gang fra hyppig fra kl18 til 02 i natt selv om jeg lå helt i ro på sofaen og i senga.

Jeg har ferie i 2,5 uker til. Så får høre med jordmor på 24 ukers kontrollen første uka tilbake på jobb.
 
Jeg er 21+4 i dag og har hatt mye kynnere siste tre ukene.

Siste 1,5 uka før jeg gikk ut i ferie var det mye hele døgnet. Regnet med at det var stress da det var svært travelt og mentalt krevende på jobb. Dempet seg i løpet av helga etter at jeg gikk ut i ferie, da lå jeg rett ut.
Men nå den siste uka er det i full gang igjen: når blæra er full, når jeg har spist, om jeg går tur, er på shopping, museum eller kjører bil over 30 minutter. Men også i hvile om jeg er sliten.

Noen andre som er mye plaget så tidlig som fra rundt 19+0 og utover?
Jeg måtte Google litt nå, for har liksom ikke tenkt noe over dette med kynnere - men så gikk det brått opp et lys for meg at det er jo det den rare følelsen om kvelden er. Jeg har sagt til sambo «oi nå ble det hardt her», det må vel være en kynner da? Uansett, god ferie også håper jeg du får noen gode svar på kontrollen etter ferien :Heartbigred:Heartbigred
 
Jeg måtte Google litt nå, for har liksom ikke tenkt noe over dette med kynnere - men så gikk det brått opp et lys for meg at det er jo det den rare følelsen om kvelden er. Jeg har sagt til sambo «oi nå ble det hardt her», det må vel være en kynner da? Uansett, god ferie også håper jeg du får noen gode svar på kontrollen etter ferien :Heartbigred:Heartbigred
Da e kynner ja får det etter orgasme også :hilarious:
 
Har du snakket med lege eller jordmor?

Spesielt på ettermiddag/kveld og natt på dager jeg ikke bare har tilbragt på sofaen. I går var det i gang fra hyppig fra kl18 til 02 i natt selv om jeg lå helt i ro på sofaen og i senga.

Jeg har ferie i 2,5 uker til. Så får høre med jordmor på 24 ukers kontrollen første uka tilbake på jobb.
Jeg ringte føden på lørdag og ble tatt inn på en sjekk da. Alt så greit ut og jeg ble bedt om å ringe igjen ved forverring.
 
Jeg måtte Google litt nå, for har liksom ikke tenkt noe over dette med kynnere - men så gikk det brått opp et lys for meg at det er jo det den rare følelsen om kvelden er. Jeg har sagt til sambo «oi nå ble det hardt her», det må vel være en kynner da? Uansett, god ferie også håper jeg du får noen gode svar på kontrollen etter ferien :Heartbigred:Heartbigred


Ja det høres ut som kynnere:)
 
Jeg ringte føden på lørdag og ble tatt inn på en sjekk da. Alt så greit ut og jeg ble bedt om å ringe igjen ved forverring.


Jeg får følge med det videre, så får jeg ta en telefon jeg også om det ikke roer seg..
Takk for svar:Heartbigred
Er ikke alltid så godt å vite i alt virrvarret som skjer i kroppen om dagen.
 
Har også opplevd endel kynnere nå fra uke 20 og litt mer nå i uke 21. Det strammer øverst i magen og går nedover og føler at magen blåser seg skikkelig opp akkurat som at du er stappmett. Merker det best etter et litt større måltid som etter middag. Merker at bare fra uke 20 at magen er blitt større og poppa ut. Noen andre som også merka dette? Dette er da barn nr 2 men 16 års mellomrom.
 
Har også opplevd endel kynnere nå fra uke 20 og litt mer nå i uke 21. Det strammer øverst i magen og går nedover og føler at magen blåser seg skikkelig opp akkurat som at du er stappmett. Merker det best etter et litt større måltid som etter middag. Merker at bare fra uke 20 at magen er blitt større og poppa ut. Noen andre som også merka dette? Dette er da barn nr 2 men 16 års mellomrom.

Magen min har også vokst raskt siste tiden. Kunne skjule det ünder en litt stor strikkagenser når jeg var 19+4. Fikk da kommentarer på at folk ikke hadde sett det om de ikke visste.
Nå 21+5 er det INGEN tvil. Fikk beskjed fra mamma om at jeg var betydelig større da vi møttes nå på lørdag, da så vi hverandre sist mandag samme uke. Hadde samme genser på begge dagene.
Her er det første.
 
Jeg tror jeg har opplevt kynnere siste uka fra uke 20.. blir plutselig stramt nederst i magen og ømt, kjennes ut som at jeg er støl. Plutselig går det over og magen er myk igjen:)
 
Sniker litt (termin 1.januar 2021)

Jeg er andregangs. Ved første graviditet hadde jeg ikke kynnere før sent i svangerskapet, men denne gangen sier kroppen ifra med den minste aktivitet. Vet ikke om jeg kan kalle det kynnere, men er det nærmeste jeg kommer en forklaring og det startet for noen uker siden. Feks om jeg går tur med hunden så er det som om at jeg plutselig må gå i snegletempo uten at jeg vil det selv, som at kroppen tar helt over, og det kjennes som at det kommer fra magen. Med en gang jeg stopper opp eller legger meg nedpå blir det bedre. Er frustrerende, for jeg føler ikke at kropp og hodet spiller på lag. Men er liksom ikke så mye å gjøre annet enn å ta hensyn heller da :)
 
Last edited:
Jeg er tredjegangs og har hatt kynnere siden uke 14, det er slitsomt og gir nedpress så er ikke noe stas. Men jordmor er ikke redd for fortidlig fødsel, men har ikke fått lov til å jobbe mer enn 50 % (som sykepleier), for å kunne ha dager innimellom hvor jeg kan ta det helt med ro og ikke trigge det :angelic:
 
Sniker fra November. Jeg har opplevd kynnere gjennom hele dagen siden uke 21. Det presser ekstra mye på blæra så det føles ut som jeg skal tisse meg ut. Handleturer er et mareritt, må stoppe opp flere ganger for å vente på at det skal gi seg. Legen min mener det er stress i kroppen og har sykemeldt meg 80%. Blir spennende på jobb på mandag da jeg har hatt disse kynnerne hele ferien
 
Back
Topp