kynnere

Høne_mor84

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvordan opplever dere kynnere?

Hver eneste gang jeg får en kynner får jeg samtidig nedpress og stikning i underlivet. Faktisk starter det med at jeg får nedpress og så får jeg kynner rett etterpå. I tillegg kommer de uavhengig om jeg sitter, står, går eller om jeg ligger i sengen. Er det vanlig?

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men når man får kynnere så presser vel livmora babyen litt ned også, så jeg ville tenkt det ga mening å føle nedpress samtidig?

Mine kynnere kjennes bare i magen, de skjer litt nå og da mens jeg står, eller bare sitter stille. Men får de konsekvent hver gang jeg har hatt en orgasme :p

Selv har jeg ikke nedpress eller stikning, men kynnerne kommer uavhengig om jeg ligger, sitter, står eller går.

Jeg vet ikke helt hva kynnere er. :confused005

Jeg vet ikke helt hva kynnere er. :confused005

Plutselig kjennes magen hard ut, og stikker kanskje mer ut under navlen enn vanlig. Kan gjøre vondt eller være ubehagelig stramt, men ikke alle er like plaget med kynnere. Jeg merket ikke noe til de før jeg var langt ut i tredje trimester sist jeg gikk gravid.

Jeg har hatt kynnere siden uke 17. Opplever at de kan variere, noen ganger blir magen stram og hard - men det er ikke ubehagelig. Ved rask gange eller mye stress kan jeg få ganske vonde kynnere, da blir magen hard og stram samtidig som det stikker på ene siden av navelen. Må sette meg ned eller ligge for at det skal slutte. Har ikke hatt nedpress eller stikking i underlivet ifm kynnere.

Har ikke kjent så mye stikking eller nedpress enda. Er ikke kjempeplaget med kynnere men merker at de øker litt met på nå. Skal ikke like mye til lenger.

Jeg vet at jeg har kynnere etter en orgasme, bare fordi jeg har kjent på magen etter vi er ferdig. Ellers kjenner jeg ingenting til dem, er andregangs og hadde det likt med forrige☺️

Her kjenner jeg at det strammer seg i magen, og det er litt ubehag nederst. Noen ganger nedpress og menssmerter i mage og korsrygg. Det siste har kommet siste uka, så jeg tar det nok opp med jm på neste kontroll☺️
Her kommer de både når jeg går, står og hviler.

Hvor lenge varer de? Her er de i den grad at jeg må fokusere og puste, og de varer ca 50 sekunder, før de blir svakere og forsvinner. Vet ikke om jeg skal bekymre meg, eller bare la det gå sin gang. Er i uke 29+0 imorgen.

Hvor lenge varer de? Her er de i den grad at jeg må fokusere og puste, og de varer ca 50 sekunder, før de blir svakere og forsvinner. Vet ikke om jeg skal bekymre meg, eller bare la det gå sin gang. Er i uke 29+0 imorgen.
Når jeg er ute og går tur varer det helt til jeg setter meg ned eller kommer meg hjem. Og det er ganske vondt.. men jeg er gravid med tvillinger, tror det er vanligere å få det tidlig da. Har i alle fall hatt mer kynnere i de mest intense vokseperiodene.

Jeg har fått beskjed om å ikke bekymre meg, så lenge jeg ikke har andre plager enn kynnere og så lenge de avtar etter en stund. Dvs nedpress, menssmerter, blødninger.

Kynnere har alle sammen, men ikke alle kjenner dem like godt. Det er livmoren som trener seg opp til fødsel og det er ikke farlig. :happy:

Det man skal være obs på er om kynnerne endrer seg (blir hyppigere eller sterkere) og hvis de gir smerte.. kynnere skal ikke være vondt. Da kan det være ett tydelig tegn på infeksjon.

Jeg hadde infeksjon i mitt første svangerskap uten å vite det før vannet gikk, fødte i uke 34.

I dette svangerskapet har jeg hatt 2 infeksjoner.. og jeg kjenner igjen kynnerne med en gang, da har jeg blitt satt på antibiotika.

Kynnere har alle sammen, men ikke alle kjenner dem like godt. Det er livmoren som trener seg opp til fødsel og det er ikke farlig. :happy:

Det man skal være obs på er om kynnerne endrer seg (blir hyppigere eller sterkere) og hvis de gir smerte.. kynnere skal ikke være vondt. Da kan det være ett tydelig tegn på infeksjon.

Jeg hadde infeksjon i mitt første svangerskap uten å vite det før vannet gikk, fødte i uke 34.

I dette svangerskapet har jeg hatt 2 infeksjoner.. og jeg kjenner igjen kynnerne med en gang, da har jeg blitt satt på antibiotika.
Det som bekymrer meg er at jeg har nedpress samtidig som jeg har kynnere. I tillegg til at jeg må puste meg igjennom toppene. Men igjen, så er jeg gravid for 6 gangen, så kanskje det er innafor at de er vondere..men jeg ser det an..Blir de hyppigere og vondere enn nå tar jeg en tlf til føden og hører :)

Kjente de første kynnerene i uke 17, har har det innimellom, spesielt om jeg gjør noe litt fysisk

Det som bekymrer meg er at jeg har nedpress samtidig som jeg har kynnere. I tillegg til at jeg må puste meg igjennom toppene. Men igjen, så er jeg gravid for 6 gangen, så kanskje det er innafor at de er vondere..men jeg ser det an..Blir de hyppigere og vondere enn nå tar jeg en tlf til føden og hører :)
Jeg var til sjekk på fredag. Fikk da vonde kynnere jeg måtte puste meg gjennom som satt i både magen og rygg og ned bena. De varte i over 1 min og kom med 5 min mellomrom. Når jeg bare satt stille i bilen som passasjer. Ringte til føden og da ville de ha meg inn til sjekk. De var så heftige at jeg slet med å puste dypt for alt bare låste seg. Eg 3 ungen. De sjekket livmorhalsen og den var OK. Og så begynte d etter noen timer å dabbe av. Så da fikk jeg beskjed om å reise hjem og slappe av.

Aha, du har en del erfaring med å være gravid da. :happy:
Jeg tenker du må følge magefølelsen din, vi alle er så forskjellige. Jeg tar kontakt med lege/jordmor med en gang jeg merker noe som forandrer seg, men det er fordi jeg får fort infeksjoner og tåler lite. Har vært sykmeldt siden uke 7 pga alle de forskjellige plagene jeg har, gleder meg virkelig til å få kroppen min tilbake, men ikke før babyen er større såklart:Heartred

Aha, du har en del erfaring med å være gravid da. :happy:
Jeg tenker du må følge magefølelsen din, vi alle er så forskjellige. Jeg tar kontakt med lege/jordmor med en gang jeg merker noe som forandrer seg, men det er fordi jeg får fort infeksjoner og tåler lite. Har vært sykmeldt siden uke 7 pga alle de forskjellige plagene jeg har, gleder meg virkelig til å få kroppen min tilbake, men ikke før babyen er større såklart:Heartred
Lykke til, godt du tar kontakt hvis du kjenner på noe uvanlig :)

Jeg var til sjekk på fredag. Fikk da vonde kynnere jeg måtte puste meg gjennom som satt i både magen og rygg og ned bena. De varte i over 1 min og kom med 5 min mellomrom. Når jeg bare satt stille i bilen som passasjer. Ringte til føden og da ville de ha meg inn til sjekk. De var så heftige at jeg slet med å puste dypt for alt bare låste seg. Eg 3 ungen. De sjekket livmorhalsen og den var OK. Og så begynte d etter noen timer å dabbe av. Så da fikk jeg beskjed om å reise hjem og slappe av.
Så bra at det dabbet av, blir ikke klok på denne kroppen vår. Fascinerende og skremmende på engang. Lykke til videre! :Heartred

Back
Topp