Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for godt og utfyllende svarHar hatt det noen uker nå, er 16+0 i dag.
Får det mest når jeg gjør ting som kroppen ikke er enig med, kroppens måte å kjefte på.
Her er en fin forklaring på hvordan kynnere kjennes ut:
Slik kjennes kynnere ut
– Kynnere kjennes ved at magen blir stram og spent, sier Haugeto.
De begynner gjerne øverst og går nedover i magen før de slipper taket. Totalt varer de ofte cirka 30 sekunder, men de kan vare lenger.
Hun forklarer at selv om kynnere kan være ubehagelige eller plagsomme, skal de ikke være direkte smertefulle.
Det kan føles som om du strammer musklene dypt inni magen uten at du aktivt gjør noe som helst. Noen beskriver det som et slags belte som strammer seg rundt magen, noen som en krampe og andre litt som menssmerter.
En del kan se at magen forandrer form på utsiden, mens andre ikke merker kynnerne i det hele tatt.
Litt betryggende å høreJeg husker at jordmor spurte meg i uke36 med første barnet om jeg hadde kynnere. «Nei det har jeg ikke hatt» sa jeg.. husker da hun sjekket og målte magen min så sa hun «men du har jo kynner nå». Da innsåg jeg ar jeg hadde hatt det siden uke 17 uten at jeg hadde visst hva det var