Kynnere?

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Jeg vet ikke hvordan kynnere kjennes ut, og ble ikke klar over at det kunne være det jeg kjente på før noen på jobb nevnte det for meg.

Får smerter nederst i korsryggen og får type støl smerte nederst på magen når jeg har vært på jobb. Har ikke tenkt over det, men om det er kynnere så kan det jo umulig være bra?
Har brukt å gi seg med litt hvile. Jeg har ikke kjent noe spark enda så om barnet blir påvirket aner jeg ikke. Var på UL i går og da så alt fint ut og skal tilbake på mandag da de ikke greide å se kjønnet.
Har nettopp vært sykmeldt i 2 uker, og det har selvfølgelig vært deilig å være tilbake for uten at formen daler etter 4-5 timer og det med rygg/magesmerter. Føles så kjipt om jeg må ta enda ei sykmelding, men selvfølgelig må helsa komme først.

Hva tenker dere? Høres det ut som kynnere? Noen tips?

Kynnere er at magen blir hard, og så går den tilbake til å bli vanlig igjen.
Når du slapper av, eller gjør noe annet så gir det seg som regel. Kan fort komme når du stresser, går tur osv.

Kynnere er helt ufarlig, det er bare livmoren som trekker seg sammen og «øver» seg til fødselen.

Last edited:
Kynnere er helt vanlig, og ikke farlig. Magen blir hard og stram. Da jeg var gravid med andre hadde jeg det hele tiden. Gikk jeg en tur eller trente kom de som perler på en snor. Var bombesikker på at det måtte bli fødsel før termin, men ble satt i gang 2 uker etter :pvanlig med kynnere etter sex også forresten... De kommer helst når en er i aktivitet...

Back
Topp