Kynnere

Bisva86

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Oktoberfest 2024 ❤️
Har hatt litt kynnere de siste ukene, ikke veldig plagsomt og kun når jeg er i aktivitet. Den siste timen nå har jeg hatt det 5-6 ganger, selvom jeg bare har ligget i sofaen.
Fastlegen er 2,5 timer unna, og jordmoren min er ikke på jobb denne uken. Burde man kontakte noen eller bare vente og se om det går over snart? :)

Jeg har det også sånn... :( Hatt masse kynner siden uke 18... om du er bekymret burde du bare kontakte jordmor å høre... jeg var skikkelig bekymra noen dager:shy: hadde så mye kynner at jeg ikke kjente liv noen dager:confused: nå jobber jeg 40% og prøver å roe ned... men har også kynner når jeg ligger på sofan å slapper av...

Har også kynnere når jeg ligger på sofaen, har hatt det siden uke 16. Kynnere er ingenting å bekymre seg for! Det som derimot er det, er om du får regelmessige, vonde, sammentrekninger med noen minutt mellomrom over en lengre periode. Her tror jeg at alle er litt forskjellige, jeg blir oppfulgt pga uforklarlige premature rier sist, og det som skiller rier fra kynnere her, er at de kommer regelmessig, typ 2-3 på ti min, og at de er så vonde at en ikke kan sove, som regel med mensensmerter som også går bak i ryggen. Men har også vonde kynnere, noen ganger føles det ut som magen låser seg i kynnere, uten at det har påvirket livmorhalsen på sjekkene jeg går på jevnlig. :) men har du noe av det jeg beskriver, ville jeg tatt kontakt med jordmor eller føden.

Eg har hatt kynnarar sidan rundt veke 12. Har skjønt det sånn at det ikkje skal vere farlig, men dersom det er smerter i kombinasjon med kynnarar eller du blir usikker på grunn av intensitet bør ein kontakte føden/legen. Eg fekk sjekka livmorhalsen for tre veker sidna av gynekolog og det såg iallfall hos meg veldig fint ut på tross av masse kynnarar :)

Idag har eg faktisk hatt ekstra masse kynnarar eg og, så satt nettopp og tenkte på det same. Men mine er ikkje vonde, berre slitsomme og ubehagelige.
Håpar det roa seg for deg no snart! :happy:

Får gjerne au flere kynnere på «rappen» på kvelden, og noen kan være litt ubehagelige au. Har hørt de kan være mer intense ved senere svangerskap, derfor jeg ikke stresser enda. Om de kommer hyppigere eller blir smertefulle ringer jeg nok og forhører meg :-)

Så lenge de ikke kommer regelmessig, er smertefulle så er det nok livmoren som forbedrer seg til fødsel. Hadde ekstremt mye plager med kynnere i første svangerskap, noen ganger med smerter. Men ingen fødsel på gang selv om!

Det sies at de skal gi seg om du skifter stilling/ stopper opp eller går (alt ettersom når kynnere kommer) for å være sikker på at det ikke er en rie. Har også hørt at fødselen går lettere/ ikke er like smertefull om du opplever mye kynnere i forkant, hos meg stemte det veldig godt. :happy:

Er også plaget med kynnere! Vært det lenge. Var det forrige svangerskap også, men extremt denne gang ☺️

Må bare spørre, er ikke sikkert dere vet da, men.. Er det vanlig å ikke ha så mye kynnere? Jeg vet jo ikke hvordan det skal kjennes ut da, men sånn som dere beskriver så tror jeg ikke jeg har hatt det :oops:

Må bare spørre, er ikke sikkert dere vet da, men.. Er det vanlig å ikke ha så mye kynnere? Jeg vet jo ikke hvordan det skal kjennes ut da, men sånn som dere beskriver så tror jeg ikke jeg har hatt det :oops:

Det er veldig individuelt! Noen har mye, andre lite. Noen har det i korte perioder og andre har det i lange. Kjenner folk som både har sluppet unna kynnere, en som fikk det i 2 trimester og en som ikke fikk det før 3 uker før termin. Ingen grunn til bekymring :)

Når skal man reagere på kynnere? Har ligget stille i sofaen i 30 min nå, og hatt sikkert 8-10 kynnere på denne tiden som egentlig er litt ubehagelige. Samme hadde jeg i går og merker kynnerne kommer hyppigere for hver dag som går. Har forstått at kynnerne kan være mer intense i andre svangerskap, så føler kanskje det skal være sånn? Samtidig blir jeg så usikker, siden de kommer så hyppig iløpe av en kort tid... Er i tillegg veldig øm i underlivet (ømt å tørke seg etter do-besøk også) og føler jeg har økt slimutflod. (Kan gjerne ligge litt slim i doskåla når jeg er ferdig på do)

Jeg har også masse kynnere. Har hatt noen vonde også, men jordmor var ikke bekymret, og det er noen uker siden så :happy:

Back
Topp