Kynnere

Jeg må spørre. Hvordan kjennes det ut? Vet ikke hva jeg skal kjenne etter.
Magen blir veldig hard, og så kjennes det ut som strekk eller sting :)

Jeg får kynnere hvis jeg anstrenger meg litt, går mer enn 10min feks [emoji28]

• Liker
Reactions: B
Jeg har hatt masse ubehagelige kynnere gjennom hele svangerskapet. Uansett om jeg beveger meg eller hviler. Nå må jeg som regel puste meg gjennom de hver gang. Jordmor sa at enkelte er bare litt mer «uheldige». Ikke at det er noe mer fare for tidlig fødsel av den grunn. Noe som jeg har bekymret meg litt for.

Kan skrive under på at det ikke betyr at det blir tidlig fødsel. Mine begynte i uke 34 med andremann (kan ikke huske at det var slik med første). De kom som oftest nattestid, i bølger og kunne vare 30 min - 3 timer. Jeg gikk jo rundt og håpet at jeg kanskje skulle slippe å gå 13 dager over som med første, men endte tilslutt opp med å bli indusert 11 dager etter termin [emoji23] DET var noen langdryge uker! Men jeg hadde 4 cm åpning og myk livmorhals (eller noe i den duren) da jeg fikk den ene lilla som skulle til, så de hadde jo modnet ting godt.

Jeg har hatt masse ubehagelige kynnere gjennom hele svangerskapet. Uansett om jeg beveger meg eller hviler. Nå må jeg som regel puste meg gjennom de hver gang. Jordmor sa at enkelte er bare litt mer «uheldige». Ikke at det er noe mer fare for tidlig fødsel av den grunn. Noe som jeg har bekymret meg litt for.

Kan skrive under på at det ikke betyr at det blir tidlig fødsel. Mine begynte i uke 34 med andremann (kan ikke huske at det var slik med første). De kom som oftest nattestid, i bølger og kunne vare 30 min - 3 timer. Jeg gikk jo rundt og håpet at jeg kanskje skulle slippe å gå 13 dager over som med første, men endte tilslutt opp med å bli indusert 11 dager etter termin [emoji23] DET var noen langdryge uker! Men jeg hadde 4 cm åpning og myk livmorhals (eller noe i den duren) da jeg fikk den ene lilla som skulle til, så de hadde jo modnet ting godt.

Her og! spesielt fra ettermiddagene kommer de hele tiden! Og kveldene uansett om jeg ligger og hviler! Kan også våkne av dem på natten! De sier jo at de ikke er vonde men synes de er sååass ubehagelige at de føles vonde! Må puste meg gjennom dem! Ved henting og levering i bhg må jeg også stoppe opp flere ganger for å få dem til å roe seg!

Er det sånn det kjennes ut med kynnere?? Jeg har ikke trodd jeg har hatt Det, men får noen ganger noen skikkelig "sting" og strekkfølelser som sitter i en stund før det gir seg. Har også en vilter baby, men det føles litt annerledes. Den ene dagen holdt jeg på å rydde etter oppussing og da fikk jeg plutselig smerter nedover i underlivet så jeg måtte slippe alt jeg hadde i hendene. Mye rart som skjer!

Kommer ofte når jeg beveger meg ja, men de gjør ikke særlig vondt ennå. Magen blir bare hard og stram og det blir vanskelig å bevege seg/puste [emoji28]

Back
Topp