Kynnere

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Kan man ha kynnere uten at magen blir hard? F. eks i form av svake menssmerter?

Aner ikke. Vet en del folk kjenner svake menssmerter i svangerskapet, men vet ikke om dette er et symptom på kynnere.

Jeg har ingen typiske kynnere. Men har svake mens-murringer omtrent hver kveld. Kanskje det er kynnere?

Jeg har ingen menssmerter, men magen blir steinhard når kynnene kommer. Har mer mens smerter når han ligger på spesielle måter.

Ja, det er det jeg lurer på, om det er det jeg har bare at jeg ikke skjønner det.

Da lurer vi sammen i samme båt. Jeg har ikke peiling....[emoji848]

Når jeg har kynnere (som regel ved aktivitet) så blir magen stein hard, og jeg får ubehag (føler for å bøye meg fremover/legge meg). De siste dagene har jeg også hatt litt mens-smerter (akkurat nå faktisk), men jeg vil ikke selv kalle det kynnere pga jeg har opplevd hvordan jeg får kynnere :)

Kynnere defineres som sammentrekninger i livmoren om jeg ikke tar helt feil. Det er jo slik at det varierer fra kvinne til kvinne om de i det hele tatt kjenner at de kommer, men visstnok har alle det. Og det er også subjektivt hvordan man oppfatter de ulike ting som skjer og hva man sammenligner det med, så mens-murring i mageregionen kan være like riktig som enkel stramming av magen, tenker jeg :) Men det skal jo også sies at om det kommer hyppig (jevnt) og blir vondere så bør man kontakte føden for å være sikker.

Snakket med jordmor i går om akkurat dette. Hun sa at det er helt vanlig med mens-smerter/murringer. Og hun mente at det ikke var det samme som kynnere eller rier. Kynnere og rier vil være sammentrekninger i magen som liksom går av og på med jevne eller ujevne mellomrom. Mens-murringer er mer konstant (hvertfall hos meg).

Jeg har ikke kjent noe som helst jeg. Hvis kynnere er livmorens trening tror jeg min livmor er en sofagris :shy:

Kynnere er sammentrekningene i livmora ja. Kynnere er livmora som øver seg på rier. Murringer og menssmerter er vel mer enten at livmoren vokser, modnes osv

Jeg har kynnere ganske så ofte nå. Nesten hver gang jeg går og jeg kan våkne om natta av at jeg har det! Er det vanlig eller?

Jeg måtte ringe føden på lørdag for jeg hadde 10 kynnere på 30 min, og ganske så harde også. Da ba de meg komme inn og var nesten så de var forberedt på prematur fødsel der inne. Nærmest full beredskap. Jeg følte meg veldig ivaretatt:) Var der et par timer, fikk se lille på ul og så sjekket de livmormunnen, den var helt fin og det var ikke tegn på noe fødsel. Fjoh! Så min livmor er overaktiv på treningen. :smiley-angelic006

Jeg googlet akkurat om kynnere i går. Det er faktisk mange som ikke opplever kynnere før riene kommer, så det er ikke nødvendigvis kynnere, nei. Jeg har ikke merket noen så langt.

Godt å høre, for jeg merker ikke noe jeg heller. Greit å være forberedt

Forrige svangerskap kjente jeg nesten ikke kynnere. Bare noen få på slutten. Mens denne gangen (2.gangs) kom det tidligere og er mye oftere.

Back
Topp