Kynnere..?

KR1ST1NE

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Julibarna 2019
Er det bare meg som ikke har kynnere?
Eller kan det være jeg har dem, uten å merke det? Tror ikke jeg helt vet hva det er engang [emoji85]

Magen min blir jo hard(ere) avogtil, men det er absolutt ikke ubehagelig - merker det kun fordi jeg driver og stryker på den [emoji1]

Jeg har heller ingen kynnere :) hadde ikke sist heller :)

Nei ingen kynnere her ennå:)

Det fikk jeg ikke før sent forrige gang også, uke 30 + - kanskje:)

Har heller ikke kynnere (ennå..). Hvertfall ikke merkbare;) Fikk det ikke sist gang i det hele tatt :)

Er det bare meg som ikke har kynnere?
Eller kan det være jeg har dem, uten å merke det? Tror ikke jeg helt vet hva det er engang [emoji85]

Magen min blir jo hard(ere) avogtil, men det er absolutt ikke ubehagelig - merker det kun fordi jeg driver og stryker på den [emoji1]

Jeg fikk det helt ut av det blå forrige uke. Magen ble hard, jeg fikk nedpressfølelse i underlivet og en slags smertebølge jobbet seg nedover magen noen ganger i timen. Det var ikke hyggelig, så jeg vil gjerne slippe flere sånne! Gynekolog tipset meg om å ikke stryke på magen når jeg får kynnere fordi det kan forverre dem, under fødsel stryker/masserer de magen for å få fødselen til å skje raskere - så jeg holder hendene av fatet under kynnere nå for å si det sånn :p

Jeg har heller ikke merket noen ting, men...
Hadde en liten bilulykke i sommer da jeg var 16+ på vei. Gikk etter ulykken og papir utfylling til legen for å sjekke om alt er ok og hun sa at jeg har kynnere. Hun spurte om jeg føler de. Jeg sa nei fordi jeg følte ingenting. Så muligens vi har noen gangen kynnere men vi kjenner de ikke.
Ps. Fikk kynnere av sjokk, ikke pga jeg ble skadet

Ikke jeg heller. Hadde ingen kynnere sist svangerskap, ikke på slutten engang.
Min mage blir også hard, men det er ikke ubehagelig eller noe.

Merker ingenting jeg heller. Veldig spent på hva det er :p men magen blir jo hard innimellom, så er kanskje det?

Jeg fikk det helt ut av det blå forrige uke. Magen ble hard, jeg fikk nedpressfølelse i underlivet og en slags smertebølge jobbet seg nedover magen noen ganger i timen. Det var ikke hyggelig, så jeg vil gjerne slippe flere sånne! Gynekolog tipset meg om å ikke stryke på magen når jeg får kynnere fordi det kan forverre dem, under fødsel stryker/masserer de magen for å få fødselen til å skje raskere - så jeg holder hendene av fatet under kynnere nå for å si det sånn :p
Jøss, det var nytt for meg og jeg som har vert innlagt flere ganger pga rier og kynnere har ikke fått beskjed om det. Jeg holder meg ofte på magen når jeg har kynnere.... Og det kommer jeg ikke til å gjøre igjen for å si det sånn.. :bored::wacky:

Jøss, det var nytt for meg og jeg som har vert innlagt flere ganger pga rier og kynnere har ikke fått beskjed om det. Jeg holder meg ofte på magen når jeg har kynnere.... Og det kommer jeg ikke til å gjøre igjen for å si det sånn.. :bored::wacky:

Det kan du si! Jeg var til fire leger/jordmødre i løpet av en uke og det var gyno på sykehuset som sa det til meg, altså den siste jeg var i kontakt med. Det er kanskje ikke allmennviten, men hun brukte å gjøre det når hun var med under fødsel, de andre var ikke vanligvis med på fødsler så det kan være grunnen til at ingen av de andre sa noe.

Det kan du si! Jeg var til fire leger/jordmødre i løpet av en uke og det var gyno på sykehuset som sa det til meg, altså den siste jeg var i kontakt med. Det er kanskje ikke allmennviten, men hun brukte å gjøre det når hun var med under fødsel, de andre var ikke vanligvis med på fødsler så det kan være grunnen til at ingen av de andre sa noe.
Så gøy at du delte det med oss. Nyttig info :happy:

Takk for tips! Jeg pleier alltid å ta meg til magen når jeg har kynnere som er ubehagelige.

Takk for tips! Jeg pleier alltid å ta meg til magen når jeg har kynnere som er ubehagelige.

Har faktisk hørt det rådet før. Selv om det virker litt kontraintuitivt siden det føles lindrende å gjøre det - ihvertfall var det slik for meg under fødsel.

Dessuten kan visst orgasme trigge kynnere, så om man står i fare for å føde for tidlig, kan det gjøre vondt verre ...

Hva legger du i ubehagelig kynner? Jeg fikk en kynner mens jeg var hos jordmor som var ubehagelig, da må jeg skifte stilling og det er jo ikke noe godt! Jordmor reagerte på hvordan jeg hadde det og mente at for henne så den vondere ut enn den skal være! Nå har hun bedt meg ringe sykehuset og få målt livmorhalsen for hun ble litt bekymra [emoji15]

Hva legger du i ubehagelig kynner? Jeg fikk en kynner mens jeg var hos jordmor som var ubehagelig, da må jeg skifte stilling og det er jo ikke noe godt! Jordmor reagerte på hvordan jeg hadde det og mente at for henne så den vondere ut enn den skal være! Nå har hun bedt meg ringe sykehuset og få målt livmorhalsen for hun ble litt bekymra [emoji15]
Kynnere skal ikke være vonde. Så om du skifter stilling siden det ble vondt. Ville jeg fått sjekket det.

Jeg får en del kynnere i løpet av dagen og her om dagen var den ene så kraftig at jeg måtte puste meg gjennom den.. Skal til legen om 2 uker får snakke med han om det da.

Nå lurer jeg på om jeg får noe greier :p tenkte kanskje det var spark. Men kjennes ut som kraftige luftbobler og leamus på samme tid :p både hele og halve magen vekslet på å være hard etter jeg la meg i går :p kan dette være kynnere?

Syns det er ubehagelig at magen blir stram og at det presser på, ikke sånn at jeg må skifte stilling. Men holder jeg på med noe så kan det være jeg må ta en liten pause. Hadde det i andre svangerskap også, tulleriene begynte i uke 34 og de var jo regelmessige som noen ganger gikk over flere timer. Kynnerne jeg har nå er annerledes enn dette, ikke regelmessige tak bare magen som blir stram en liten stund. Sist ble jeg forøvrig indusert 11 dager etter termin.
Livmorhalsen ble målt i forrige uke og var helt normal.

Syns det er ubehagelig at magen blir stram og at det presser på, ikke sånn at jeg må skifte stilling. Men holder jeg på med noe så kan det være jeg må ta en liten pause. Hadde det i andre svangerskap også, tulleriene begynte i uke 34 og de var jo regelmessige som noen ganger gikk over flere timer. Kynnerne jeg har nå er annerledes enn dette, ikke regelmessige tak bare magen som blir stram en liten stund. Sist ble jeg forøvrig indusert 11 dager etter termin.
Livmorhalsen ble målt i forrige uke og var helt normal.

Takk for svar! Jeg ringte sykehuset som ville ha henvisning i så fall! Jeg får prate med legen på mandag, har hatt noen i dag! Vil helst ikke føde før i januar, tross alt! Takk for beroligende informasjon og! [emoji173]️[emoji173]️

Back
Topp