Kynnere..

Zlissi

Blir kjent med forumet
Er 25+0 idag. Nå ikveld fikk jeg skikkelige murringer i ryggen (riene mine sitter mest der), og veldig stram mage. Varte i en halvtime ca, men tok ikke tiden. Måtte puste meg igjennom det. Har ikke hatt slike murringer utenom rundt tiden jeg skal føde før (har 3 fødsler bak meg).
Jeg ble skikkelig redd[emoji53] Andre som har opplevd lignende?

Dette har jeg ingen erfaring med selv foreløpig. Kanskje noen andre kan svare?

Jeg har kynnere hvis jeg står/går for mye, men de varer ikke så veldig lenge :) jeg puster meg også gjennom de, men ikke pga smerter. Kun fordi jeg blir litt ekstra andpusten når de kommer :p hvis du får det igjen og blir bekymret, så kan du jo ta en tlf til føden og høre?:)

Jeg er veldig plaget av kynnere. Spiller ikke noe rolle om jeg i aktivitet eller ikke. Jeg har hatt dette i mange uker også. Kanskje sjekker om du har uvi om det fortsetter. Men man kjenner kynnere bedre og bedre for hvert svangerskap. Er nr fire her også. Men er du veldig bekymret tar du deg en telefon :)

jeg har hatt sterke kjynnere fra veldig tidlig av gjennom begge svangerskap. Er nå 7 dager inna termin. Men første gang trodde alle at babyen kom til og komme tidlig, men hun kom 8 dager over termin og jeg hadde en veldig fin og relativt rask fødsel. Kjynnere kom vær dag i 3/4 tiden og var så sterke at jeg ikke kunne stå på beina (hadde heldighvis en sofa på jobb som jeg okkuperte i 9 mdn)

Men alle tilfeller er selvfølgelig forskjellige og er du redd hadde jeg ringt lege, jordmor på helsestasjonen eller sykehuset du er knyttet til.

Var faktisk livredd fødsel var igang, så vondt var det. Men skjer det igjen ringer jeg føden og får sjekket det nærmere. Er ikke vant til å ha særli med kynnere, og spesielt ikke så vondt. Takk for erfaringer [emoji4]

Kynnere skal vel ikke være vonde. Har du typ E-konsultasjon eller så hos legen? Du kan jo evt bare sende en melding der å høre :) jeg er veldig plaget av kynnere, de "bygger seg opp" og jeg sliter med å bevege meg, men vil ikke si de er vonde, bare ubehagelige :)

Jeg har også kynnere. Merker det mest når jeg er i aktivitet. Jeg er 26+4. Jeg er gravid for 2 gang. Har merket kynnere mye tidligere enn sist gang.

Sier som ovenfor. Kynnere skal ikke være så vonde. Så om det skjer flere ganger ville jeg ringt føden og fått en sjekk:)

Ikke for å være kjip, men det er litt "godt å se" at det er flere som er litt forvirret angående kynnere :shy:
På jobben her om dagen sier jeg tilfeldig til en av sykepleierne jeg jobber med at: "se, nå strammer magen seg skikkelig, tror det begynner å bli trangt der inne". Hun begynner å le av meg og sier at det er det der som er kynnere... Jeg har da tydeligvis hatt kynnere til og fra lenge, men uten at jeg har visst hva det var. Har bare tenkt at det er Bønna som begynner å få det trangt. Følte meg litt dum...

Back
Topp