Kynnere?

Trollmorharsovnet

Forelsket i forumet
Prøver igjen her inne :) Har innimellom veldig vonde "tak" i magen +nedpress etterfulgt av ekstremt behov for å gå på do (nr2), etter å ha stått/gått mye. Har problemer m lavt blodtrykk, blodtrykksfall og at vagusnerven kommer i klem (kanskje pga veldig bakovervendt livmor). Høres dette ut som kynnere? Burde jeg snakke m jordmor? Trodde ikke kynnere skulle være vonde? Alle svar mottas med takk :) Litt stresset når det står på, føles som rier light.

Jeg har ikke vært borti det selv, men hvis det er noe som stresser deg eller gjør deg bekymret burde du jo absolutt ta det opp på en kontroll.

Jeg merker også litt ømhet «oppi der» (vet ikke om jeg vil kalle det nedpress) når jeg står og går lenge, men ikke sånn som du beskriver. Trenger jo ikke å være noe farlig i det hele tatt, men jeg hadde definitivt tatt det opp med jordmor.
Hvis du lurer på om det er kynnere kan du kjenne på magen om livmoren blir hard/stram. (Eller er livmoren så bakovervendt at du ikke kjenner det?)

Last edited:
Jeg merker også litt ømhet «oppi der» (vet ikke om jeg vil kalle det nedpress) når jeg står og går lenge, men ikke sånn som du beskriver. Trenger jo ikke å være noe farlig i det hele tatt, men jeg hadde definitivt tatt det opp med jordmor.
Hvis du lurer på om det er kynnere kan du kjenne på magen om livmoren blir hard/stram. (Eller er livmoren så bakovervendt at du ikke kjenner det?)
Det er litt av problemet med livmoren, at den er så langt bak mot ryggen at det er nesten umulig å kjenne om den faktisk er hard eller ikke. Masse tarmer foran. Men tusen takk for svar :)

Kynnere kan være vonde. Men de skal ikke være for vonde. Får du tak i ryggen samtidig ta kontakt med JM :)

Jeg sliter selv med kynnere. Første svangerskapet kom de mer mot slutten men denne gangen kom de rundt uke 17. Å de er til tider vonde! Men så lenge det ikke er tak i ryggen samtidig eller nedpress så skal det ikke være noe æ bekymre seg for. Men som sagt over, er du i tvil på noe så ta kontakt med JM heller 3 ganger for mye enn 1 for lite :)

Back
Topp