Kynnere

Unghåpefull

Flørter med forumet
Flere som har kynnere? Begynner å få kynnere hele tiden, og ofte er de ubehagelige! Er dette noe som blir verre i løpet av svangerskapet?[emoji28](førstegangs) er 20+0 i dag. De kommer spesielt etter jeg er ferdig på jobb, eller har vært i aktivitet.

Skulle gjerne ha gitt deg et kjempe flott svar, men hadde det aldri i første svangerskap eller nå.... hittil. så vet ikke hvordan det kjennes ut en gang.
Men jeg vet om flere jeg kjenner som har hatt plager med dette hele veien til fødsel. Siden du får det etter jobben, så kanskje du må roe ned hverdagen litt...? Kan jo være tegn på litt stress og høyt tempo, uten at jeg vet for sikkert :)

Flere som har kynnere? Begynner å få kynnere hele tiden, og ofte er de ubehagelige! Er dette noe som blir verre i løpet av svangerskapet?[emoji28](førstegangs) er 20+0 i dag. De kommer spesielt etter jeg er ferdig på jobb, eller har vært i aktivitet.

Jeg hadde det mye sist og det har begynt tidlig denne gangen også. Startet for to dager siden (uke 17) og har siden da hatt veldig mange. Bare ta ting litt med ro og sørg for at de ikke blir regelmessige. Sist begynte de å komme veldig regelmessig hos meg i uke 28 og veldig ofte og hver eneste gang jeg fikk en kynner så flatet livmorhalsen seg ut. Jeg ble 100% sykemeldt, i frykt for prematur fødsel men lille holdt seg inne helt til uke 38+2 [emoji175]
Bare hør på kroppen din og ikke vær redd for å kontakte jordmor eller sykehuset så er det nok ingen fare [emoji4]

Jeg hadde det mye sist og det har begynt tidlig denne gangen også. Startet for to dager siden (uke 17) og har siden da hatt veldig mange. Bare ta ting litt med ro og sørg for at de ikke blir regelmessige. Sist begynte de å komme veldig regelmessig hos meg i uke 28 og veldig ofte og hver eneste gang jeg fikk en kynner så flatet livmorhalsen seg ut. Jeg ble 100% sykemeldt, i frykt for prematur fødsel men lille holdt seg inne helt til uke 38+2 [emoji175]
Bare hør på kroppen din og ikke vær redd for å kontakte jordmor eller sykehuset så er det nok ingen fare [emoji4]

Jobber på institusjon med eldre psykisk utviklingshemmede, så det er fryktelig mye gåing, vasking og opp/ned i forbindelse med dusjinger og stell.. vurderer å kontakte legen for å snakke litt om jobbsituasjonen, fordi jeg merker allerede at det begynner å bli tungt![emoji85]

Ja, har det innimellom. Merker de lite. Bortsett fra når jeg feks er sliten. Som i dag etter en natt med lite søvn og jeg var ute og gikk. Fikk de ofte, så ble en saktegående og kort tur, gitt.. Dette er nr2. Med nr1 hadde jeg nesten ingen før helt mot slutten, og merket de lite.

Jeg tror det er ganske individuelt som så mye annet med graviditet.

jepp. Har begynt å få kynnere. De er en forsmak på rier vil jeg si.
De kommer oftere og er mer ubehagelige jo nærmere du kommer fødsel. Hvis du tar det med ro og lytter til kroppen trenger det ikke blir for gale, men noe vil det nok bli :)

Fikk også kynnere i uke 20 sist. Og de ble verre nærmere fødselen, spesielt etter samleie.

Hadde mye kynnere forrige svangerskap, og de har begynt tidlig i dette også
Jobben din minner meg og min (ift. de tunge arbeidsoppgavene).
Snakk med sjef og evt. lege om tilrettelegging av det :)

Du nevner stress og høyt tempo, prøv å følg med en dag om kynnerene kan settes i forbindelse med noe. Aktivitet? Ro? Mindre kynnere på en fridag? Blir de noen gang regelmessige?
Det er god trening for livmoren, men det må ikke bli for mye heller :)

Hadde en vill en i dag! Lang og vond. Måtte puste gjennom den. Vondt i korsryggen også.. Ble bekymret, men heldigvis kom det ikke fler. Er noen timer siden nå. Nå kjenner jeg bare litt stikking innimellom. Mye rart man skal gjennom som gravid [emoji54]

Hadde en vill en i dag! Lang og vond. Måtte puste gjennom den. Vondt i korsryggen også.. Ble bekymret, men heldigvis kom det ikke fler. Er noen timer siden nå. Nå kjenner jeg bare litt stikking innimellom. Mye rart man skal gjennom som gravid [emoji54]

Ja, jeg er jo førstegangsgravid så har aldri opplevd dette før, så kan jo hende jeg overdriver litt[emoji23] men merker de blir vondere for hver uke, har jo hatt det i noen uker nå, og det var visst vanlig at de ble verre og verre:) å gå gravid er en merkelig tid altså, mye rart som skjer med kroppen[emoji85]

Ja, jeg er jo førstegangsgravid så har aldri opplevd dette før, så kan jo hende jeg overdriver litt[emoji23] men merker de blir vondere for hver uke, har jo hatt det i noen uker nå, og det var visst vanlig at de ble verre og verre:) å gå gravid er en merkelig tid altså, mye rart som skjer med kroppen[emoji85]

Første gang for meg også, og har høy smerteterskel, men den i stad var vond! Uansett, tenker så lenge man ikke får flere etter hverandre eller blør, så er det mest sannsynlig normalt [emoji16]

Hadde mange i forrige svangerskap fra uke 17 og måtte da bare ta det litt med ro når jeg kjente at de kom oftere og oftere. Denne gangen startet det i uke 14. Er i uke 18 nå og synes de er ganske kraftige allerede i forhold til sist svangerskap. Kjenner dem ut i halebeinet og de varer leeenge. Noen ganger får jeg "seriekoblede" slik at den første ikke går helt over før den neste starter. Fikk beskjed i dag om at det ikke er farlig, men at jeg må forsøke å roe ned tempo litt. (Noe som ikke er så lett med tanke på at jeg er gradert sykemeldt og allerede slapper av myye mer enn vanlig, hehe)

Jeg har endel kynnere men de er ikke vonde. Kjenner bare at magen strammer seg. Jeg har ikke noe særlig tunge oppgaver ila dagen da, men det er vanlig at en får mer kynnere når en er i aktivitet. Og en kan nok regne med at det blir både mer av de og kraftigere varianter jo nærmere fødsel jeg kommer.

Håper dere som sliter med dette og tung jobb får tilrettelagt litt på jobben så det ikke blir for hardt for kroppen. Og ellers får vi trøste oss med at kynnere er god trening for livmora før den skal gjennom tidenes maraton i oktober:D

Back
Topp