Kynnere?

Bambi_

Betatt av forumet
Hvor tidlig kan kynnere oppstå? Jeg hadde noe med vesla sist svangerskap. Nå er jeg 16 + 3, og magen spenner seg når jeg bøyer meg.. startet i dag.

Jeg har hatt en god del sterke kynnere allerede. Er 14+4! Får det om jeg anstrenger meg for mye, ofte i kombinasjon med vondter fra bekkenløsning :-/ magen blir knallhard og strammer seg og er ubehagelig! Hadde det ikke sånn med nr 1 før mye nærmere fødsel, men er visst ganske vanlig uansett!

Jeg også får mange nå, er bare 12+6 men har hatt kynnere hele uka så er spent på hvordan det blir videre nå...
Med førstemann merket jeg de knapt før uke 30:)

Ok, jeg måtte Google litt og fant egentlig ut at flergangsfødende kunne oppleve kynnere før uke 20. Så da er det nok det jeg opplever denne gangen. Litt tidlig og slitsomt, men men.

Oh yes, kynnere her også..

Er ikke første gang jeg er gravid, men første gang jeg er over uke 12 og jeg har hatt kynnere i 2.5 uke nå. Er 15+3

Vedlegg

• 1479406236156.jpg
    1479406236156.jpg
    82,6 KB · Visninger: 30
Jeg merker det også litt innimellom, men de er ikke vonde. Hadde aldri vonde kynnere sist heller.

Fikk tidlige kynnere sist og fikk det nå også. Startet så smått rundt uke 12, men kjenner dem ganske mye bedre nå! Sist hadde jeg lengre perioder med regelmessige kynnere hver 5. minutt fra uke 33. Både mannen og jordmor var smånervøse for at det skulle bli tidlig fødsel, men det ble det ikke :)

Jeg sliter med vonde kynnere i dette svangeskapet. Har hatt det siden uke 12. Var på ekstrakontroll hos jordmor i går pga det. Lurt å teste urinen for urinveisinfeksjon dersom man har mye vondt i magen.
Skal få en ekstra kikk med innvendig ultralyd under ordinær ul 8.desember (venter til da siden det ikke er så lenge til), i tilfelle livmortappen skulle ha forandret seg pga kynnerene. Det skjer sjeldent i følge jordmor.

Men ja. Det er vondt! Og jeg får de når jeg sitter i ro på jobb foran pcen. Trenger ikke anstrenge meg. Men mest om kvelden og natta. Får gangsperr i magen etterpå og blir kvalm. Sannsynligvis må jeg bare leve med det dette svangerskapet. Er tredjegangs så jordmor sier at det er "vanlig".

Hatt kynnere siden uke 12 ca. Barn nr 2 nå. Men det er ikke vondt i det hele tatt, heldigvis! Kjenner bare magen blir skikkelig stram :)

Back
Topp