Kynnere

tingeling1990

Glad i forumet
Hadde en episode rundt uke 28 der jeg måtte på sykehuset pga hyppige kynnere som ble så slitsomt at jeg fikk vondt i magen og korsryggen.. alt stod heldigvis fint til da og livmor var ikke påvirket :) etter dette har kynneren kommet som en perle på en snor hver dag.. oftere såklart de dagene jeg bruker kroppen mye.. kjenner godt hvordan det strammer og de fleste gangene kjennes det ut som om jeg får skikkelig dårlig mage men at det gir seg med en gang kynneren er over.. i går fikk jeg veldig mange på rad igjen og det begynnte å bli ganske vondt i magen og ryggen, la meg på sofaen og slappet av og merket at det tok lengre og lengre tid mellom kynnerene.. hadde 3 min mellom kynnerene en periode, helt til jeg la meg ned og pustet rolig.. idag har det kommet en del mere enn det som har vært andre dager.. var med jordmor idag og hun sa jeg burde nevne det på ultralyd onsdag (vekstkontroll) for at de kan sjekke livmorhalsen har blitt påvirket.. andre som er plaget med «vonde»/ubehahelige kynnere? Begynner å engste meg litt for at jeg skal tro det bare er kynnere og ende opp med prematur fødsel fordi jeg ikke klare å tolke tegnene og får stoppet fødselen tidlig nok...aaah disse engstelsene!!:p

Jeg har hatt sterke kynnere fra uke 11. Jeg også måtte inn i uke 28 pga 10 kynnere på 20 minutter og vonde. Men ingenting som skjer med livmortappen, så for meg er det "normalt" med hyppige og vonde kynnere. Det kan være tegn på at man kan gå i fødsel før uke 40, men ingenting er sikkert :) så lenge ikke de tar seg opp i styrke og blir regelmessige, så tar jeg det med ro :) ikke stresse kroppen unødvendig osv. Er 34+4 :)

Jeg måtte full fart til sykehuset pga veldig vonde kynnere. Alt sto bra til, å vis de kom mer regelmessig så måtte jeg komme inn igjen.

Nå har jeg begynt å få litt maserier, som holder meg våken til langt på natt. Så nå er alt klart i tilfelle vi må full fart på sykehuset igjen. Jordmor sa at det er en måte for at kroppen skal gjøre seg klar til det som kommer til og skje i nermeste fremtid!

Jeg måtte full fart til sykehuset pga veldig vonde kynnere. Alt sto bra til, å vis de kom mer regelmessig så måtte jeg komme inn igjen.

Nå har jeg begynt å få litt maserier, som holder meg våken til langt på natt. Så nå er alt klart i tilfelle vi må full fart på sykehuset igjen. Jordmor sa at det er en måte for at kroppen skal gjøre seg klar til det som kommer til og skje i nermeste fremtid!
Hvor langt er du på vei?:)

Har akkurat samme "problem" som deg! Har hatt kraftige og smertefulle kynnere siden mandag. Heldigvis er alt bra med lille ❤️
Akkurat nå ligger jeg på føden til observasjon til imorgen.
Er 31+3 og blir sannsynligvis sykemeldt resten av svangerskapet

Back
Topp