Kynnere...

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg er rett og slett usikker på om det er kynnere jeg har eller om det er frøkna som legger seg til på en måte som strammer magen! Titt og ofte strammer det veldig og jeg har innbilt meg at dette er kynnere. Går ganske raskt over, men kommet hyppigere i det siste. Kan det være babyens bevegelser som gjør det eller er det håp om at det faktisk er kynnere som har økt i hyppighet?

Om det strammer seg veldig rundt baby (magen ser gjerne meget rar ut under kynner) så kan det nok tyde på kynner varer ofte en 30 sek.

Her strammer det seg om hun beveger seg, men da ser en bevegelsen(e). Kynnere (hos meg) er som forklart rett over: magen blir stram/hard rundt baby fra ribbeina og ned til symfysen:)

Nå har jeg "overvåka" magen i 10 minutter med to kynnere! Nærmest hele magen blir hard, men baby har ligget i samme stilling. De varer ikke flere minutter da... Kanskje 30 sek eller noe og gir seg liksom ved symfysebenet. Der føles det litt sårt! Ser liksom ut som om magen eser ut og blir hard...

Mine kynnere nå begynner å gjøre litt vondt, er hvertfall veldig ubehagelig helt nederst i magen. Strammer godt og kjennes mye bedre nå enn for ett par uker siden. Magen blir skjev og strammer seg rundt baby, han beveger seg ikke under kynnerne. Klarer heller ikke sitte framoverbøyd når de kommer og det er vondt å legge meg bakover i det de starter..Noen ganger "skyter han rygg" og jeg har da litt problemer med å kjenne om det er kynner eller ikke?!

Mine kynnere nå begynner å gjøre litt vondt, er hvertfall veldig ubehagelig helt nederst i magen. Strammer godt og kjennes mye bedre nå enn for ett par uker siden. Magen blir skjev og strammer seg rundt baby, han beveger seg ikke under kynnerne. Klarer heller ikke sitte framoverbøyd når de kommer og det er vondt å legge meg bakover i det de starter..Noen ganger "skyter han rygg" og jeg har da litt problemer med å kjenne om det er kynner eller ikke?!

Akkurat samme greia her!

Syntes det er vanskelig å kjenner etter hva som er vondt og ubehagelig.
No i kveld har jeg hatt en 2-3 kynnere som varer en stund og de er helt opp og snuser på vondt..om dere skjønner. Veldig press ned i høna..
Det stikker en del også.. Men magen er ikke sunket og har ikke noen andre tegn til at vi nærmer oss fødsel.
Må bare ta time for time..
Har vært aktiv i dag/kveld,så kan være kroppen som gir mer beskjed også.. Er førstegangsfødende så vanskelig å tolke alt som skjer med kroppen om dagen:-)

Mine kynnere varierer i tid, men magen blir liksom litt deformert og hard. Føler også det presser i skrittet. Skjer mange ganger om dagen, og er noen ganger vondt men stort sett bare litt ubehagelig! Han hikker også voldtsomt om dagene nå.

Mine kynnere varierer i tid, men magen blir liksom litt deformert og hard. Føler også det presser i skrittet. Skjer mange ganger om dagen, og er noen ganger vondt men stort sett bare litt ubehagelig! Han hikker også voldtsomt om dagene nå.
Jah,prinsessa hikker også mye.
Kjenner det ganske så godt utenpå magen. Siste innspurt no for oss og nurkene.. De/kroppen og oss forbereder oss ❤️

Back
Topp