Kynnere

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Legen kunne se på ultralyden at jeg hadde kynnere, selv om jeg ikke kjente noe. Vet at det er vanlig å få de tidlige, men vil det bety at jeg kommer til å fortsette å få kynnere fast/ofte fram til termin? Og er det slik at alle har kynnere så tidlig, og at de fleste bare ikke kjenner det før mye senere? :) når evt kommer jeg til å kjenne det?

Jeg har nok en del kynnere, men de er foreløpig såpass svake at jeg bare kjenner at livmora er hard når jeg klemmer på den. Håper ikke det blir mye mer og plagsomt med tida!

Det er helt individuelt når man kjenner kynnerne. første gang jeg var gravid, kjente jeg dem ikke før rundt uke 20-25 tror jeg, mens nå, 3 svangerskap, kjente jeg det allerede rundt uke 15-16. De kan bli veldig plagsomme, men ikke smertefulle. ved 2 sv.skap måtte jeg stoppe opp å puste meg gjennom dem, som ved en ri, bare ikke like vondt.

Jeg kjenner kynnere godt når jeg har bøyd meg mye i hagen. Det strammer i magen og jeg får veldig trang til å sette meg ned.

Har kjent kynnere godt siden første trimester, noen ganger så kraftige at de minner om tidlige rier. Tredje svangerskap, og kjenner de tidligere og kraftigere enn de forrige svangerskapene

Selv om du har kynnere nå betyr ikke det at du kommer til å kjenne dem senere i svangerskapet. Noen kjenner dem godt, mens andre kjenner dem ikke i det hele tatt. Så her finnes det ikke noe fasitsvar.
Mine kynnere var sterke fra uke 26 forrige gang.

Har hadd kynnere fra første trimester både forrige gang og den her gangen :) kjenner di godt men er ikke så ille enno :) i slutten av forrige svangerskap registrerte di på sykehuset att di va regelmessige men var ikke nå stort problem:) ei jordmor sa att det kunn va kroppen som prøvde å starte fødselen tiliar og ordn opp :o men det va fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning og di blev regelmessige:) ellers e det helt normalt å både ha mye og lite :) bi di vonde så må man hør på kroppen og ta det med ro og slapp av ;)kjenner di alltid "mere" vesst eg har vert aktiv en dag :)

Tusen takk for svar alle sammen. Det er så praktisk å kunne spørre dere om alt :D

Jeg kjente kynnere idag, og innser at jeg har kjent det flere ganger tidligere. Visste bare ikke hva det var. Heldigvis ikke ubehagelig. Mer fascinerende følelse :D siden livmoren ligger ganske lavt enda så kjente jeg at det stramte seg der buksekanten ligger. Kul følelse :D

Back
Topp