Kynnere

mammantilcaro

Forelsket i forumet
Hvor mye kynnere har dere? Jeg syns det er så mye i forhold til sist gang. Har hatt dem et per ganger om dagen omtrent hele 2 trimester, men nå siste ukene har jeg nesten en i timen, hvis ikke flere noen ganger. Selvfølgelig er det perioder som jeg ikke har noenrting også. Jeg jobber fortsatt fullt og i stående stilling så kan det ha noe med det og gjøre? De er veldig ubehagelige også, da baby ligger i tverrleie og det presser i blæra og i sidene når de kommer!

Noen andre som har like mye som meg?:nailbiting::nailbiting:

Jeg også føler at jeg har mye mer kynnere denne gangen enn sist, men lest at det ofte er normalt og ha mer kynnere andre gangen!:) Mine er ikke direkte ubehagelige, men merker oftere nå enn sist at magen er hard!

Jeg også føler at jeg har mye mer kynnere denne gangen enn sist, men lest at det ofte er normalt og ha mer kynnere andre gangen!:) Mine er ikke direkte ubehagelige, men merker oftere nå enn sist at magen er hard!
Ja, det er mye mer enn sist, og da var de ikke ubehagelige i det hele tatt. Tenker derfor at det kan være pga leie at det presser på litt andre steder denne gangen når kynnerne kommer!

Jeg får alltid når jeg går lengere en 200 meter;)
Bra jeg ikke er den eneste :D

Jeg tror akkurat jeg har begynne å merke noe - at magen plutselig er helt hard og bare føles rar? Ikke vondt :)

• Liker
Reactions: BMC
Jeg tror akkurat jeg har begynne å merke noe - at magen plutselig er helt hard og bare føles rar? Ikke vondt :)
Ja, akkurat sånn! De gjorde ikke så vondt i første svangerskap hos meg, men da det nærmet seg fødsel begynte jeg å kjenne litt mer på at det var ubehagelig. Det er jo sammentrekninger akkurat som rier, bare at kynnere ikke er godt for noe annet enn å "forberede" livmoren eller noe sånt :)

Hmm. Vet ikke om jeg har hatt det enda. Aner ikke hvordan det føles
Kjennes som at magen blir helt hard og rar som hun over sa:D

Pulsen min stiger veeeldig når det kommer kynnere,kan ikke huske dette fra tidligere sv.skap.. Andre som også merker det?
Jeg har ikke merka det egentlig, men skal tenke over det nå og se!!

Jeg har også hyppige kynnere. Har jobbet veldig mye siste tiden. Fikk derfor beskjed fra jordmor om å ta det litt mer med ro.

Har fått beskjed av jordmor at det er vanlig å få kynnere med Nr 2. Hun sa det veldig tidlig og jeg merket ikke noe da, men nå som jeg er i uke 30 kommer det ofte. Er ganske normalt. Jordmor sa det er på grunn av livmoren skal tekke seg sammen (etter fødsel nr1) og forberede seg til ny fødsel. Det kan også komme av stress ja. Merker det selv når jeg stresser så får jeg det hyppigere.

Har hatt masse siden uke 16! Ganske ubehagelige av og til også! De er på grensen til vonde ved aktivitet :o hadde ingen første svangerskapet. Dette er nr 2 :)

Har det noen ganger per kveld. Våkner noen ganger om natten av kynnere :) hadde mer når jeg jobbet 100 %, roet seg nå som jeg jobber mindre

Jeg jobber fortsatt 100%, og da står jrg hele dagen. Det er nok derfor jeg også har såpass masse. Har jeg to dager fri etter hverandre er det plutselig helt rolig:smiley-angelic002

Hvordan kjenner dere at det er kynnere? Jeg har hatt vondt i livmora på en måte, litt sånn stigende stikking , som i dag varte i kanskje 10-15 min. Hatt en gang før for ca 4 uker siden.

Kan det være det ?

Back
Topp