Kynnere

MammaMia87

Betatt av forumet
Jeg er veldig "plaget" med kynnere. Vært det i flere uker nå. Bare av å reise meg opp å gå inn på kjøkkenet, eller gå opp en trapp er nok. De er ikke direkte vonde med ubehagelige. Idag har jeg har fått kynner bare jeg beveger meg, så magen har så og si vært stein hard i hele dag. Er det grunn til bekymring? Er i uke 25. Vesla i magen har vært ekstra aktiv og "hardhendt" idag, så regner ikke med noe er galt. Vært værre hvis hun ikke beveget seg. Bør jeg ta kontakt med lege/jordmor?

Jeg har hatt mye kynnere i alle mine svangerskap. Har også en god del i dette. Har både når jeg slapper av og under aktivitet.
det er ubehagelig og noen av den må jeg puste meg gjennom. Men så lenge de ikke gjør vondt tror jeg ikke det er noen fare.
Men er du usikker, kontakt lege eller jordmor:)

Jeg har hatt mye kynnere i alle mine svangerskap. Har også en god del i dette. Har både når jeg slapper av og under aktivitet.
det er ubehagelig og noen av den må jeg puste meg gjennom. Men så lenge de ikke gjør vondt tror jeg ikke det er noen fare.
Men er du usikker, kontakt lege eller jordmor:)
Idag har de vært "strammere" enn tidligere og vesla er så hardhendt og det gjør vondt. Det har i seg selv ikke vært vonde men får vondt i magen av alle kynnerene.

Jeg får også mye ubehagelige og endel vonde kynnere. Det jordmor sa til meg var at jeg skal unngå de aktivitetene som gir vonde kynnere. Så trening, bære handleposer eller barn, løfte, husarbeid etc må jeg droppe.

Hvis du er bekymra så kan du ringe og snakke med jordmor, behøver ikke time for det.

Jeg var hos legen for et par uker siden fordi jeg hadde en del ubehagelige kynnere kombinert med lette/middels menssmerter. Hun mente det var kroppens måte å be meg sette ned tempoet, og sa at hvis det fortsatte burde jeg sykemelde meg. Nå har jeg heldigvis ferie og det har blitt nesten helt borte nå som tempoet er senket.

Hun mente at i ekstreme tilfeller kunne fødselen settes i gang av dette, og at det var viktig å lytte til kroppens signaler..

Jeg har mye kynnere med menssmerter og de kommer i tak innimellom. Fått beskjed av legen at jeg må roe ned.

Har mye vonde Kynnere. Får det kver kveld når eg ligger på rygg i senga.. Og skal veldig lite til før eg får det i løpet av dagen og. Men dei er ikkje vonde på dag tid :/ eg ventet Nr 3 og har kjent på det lenge. Så eg bekymrer meg ikkje. Men det er plagsomt :p

har mye vonde kynnere, innimellom med mensssmerter. Jeg fikk premature rier i forrige svangerskap, så jeg er sykemeldt fra jobben frem til permisjonen starter. Jeg får de uten å gjøre noen ting - f.eks så våkner jeg med de på natten. Husk å heller ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Jeg er VELDIG glad for at jeg ringte i forrige svangerskap, for da oppdaget de jo at jeg begynte å få åpning. Så da var det anbulanse til st.olavs hospital. Det er selvfølgelig ikke sannsynlig at det er det med deg, men er du bekymret, så ring føden og snakk med dem, kanskje de tar deg inn til en sjekk også .)

Back
Topp