Jeg merket mine første kynnere på torsdag kveld (dagen etter andre svangerskapskontroll
) og var da 14+3 uker på vei. Jeg har siden da hatt mye kynnere, mest på kvelden, men jeg har også merket noen på dagen under kjøretur bl.a.. Når de først startet på torsdag så har det eskalert veldig fort, og jeg har kjent mange i løpet av ettermiddagene og kveldene, og jeg synes det er litt ubehagelig og skummelt. Jeg leser at kynnere ikke er farlig, men jeg blir urolig likevel
Forrige svangerskap merket jeg kynnere i uke 20, og det er jo vanligere at man merker det tidligere i andre svangerskap.
Det jeg egentlig lurer på er om det er flere i samme situasjon? Jeg lurer på om jeg skal ta kontakt med jordmor for en samtale, trenger nok å bli litt beroliget.. Jeg var på kontroll hos lege dagen før dette startet, så synes det er litt flaut å ta kontakt med han (spesielt siden jeg ikke er så langt på vei heller) Legen min har ikke hatt så mye oppfølging av gravide heller, så føler at han ikke kan gi meg en god nok tilbakemelding..
Det jeg egentlig lurer på er om det er flere i samme situasjon? Jeg lurer på om jeg skal ta kontakt med jordmor for en samtale, trenger nok å bli litt beroliget.. Jeg var på kontroll hos lege dagen før dette startet, så synes det er litt flaut å ta kontakt med han (spesielt siden jeg ikke er så langt på vei heller) Legen min har ikke hatt så mye oppfølging av gravide heller, så føler at han ikke kan gi meg en god nok tilbakemelding..