kynnere

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
❁ Juliskatter 2026 ❁
Opplevde for første gang dette svangerskapet kynnere nå i morgest. Er 15+2 i dag. Kan ikke huske helt fra når det startet sist gang, men husker jeg fikk voldsomme kynnere da jeg jogget i uke 18, så da sluttet jeg med det. Det er vel normalt at det starter litt tidligere med nr to.. noen andre som har hatt kynnere? :)

Har også opplevd kynnere allerede. Er 14+1. Synes det er litt tidlig. Ser sammenheng med stress,aktivitet og kynnere :/ samme som sist...

Livmoren blir steinhard. Hvis du kjenner på magen når du har kynnere kjenner du veldig lett toppen av livmoren. Min går mye lengre opp nå enn antall uker skulle tilsi, men det er nok pga jeg har vært gravid en gang før, og da vokser livmoren gjerne litt raskere :) Er ikke vondt, bare litt sånn rar følelse. Fikk av og til vonde kynnere sist hvis jeg var sliten, eller hadde løftet for tungt på jobb. Men slik det er nå er det ikke vondt. Hadde en kynner igjen nå nettopp, som nr to så langt. Hehe :) Regner med de kommer som perler på en snor fremover. Litt senere i svangerskapet får man de gjerne mange ganger pr dag. Ikke farlig, bare livmoren som trener seg til fødsel.

Har også opplevd kynnere allerede. Er 14+1. Synes det er litt tidlig. Ser sammenheng med stress,aktivitet og kynnere :/ samme som sist...
Ja, det er jo gjerne relatert til det. Men de er jo i utgangspunktet ikke farlige og helt normale. Det er kun om de kommer regelmessig at man burde bli litt obs på dem, og kanskje få sjekket livmorhalsen. Jeg fikk regelmessige kynnere på natta i uke 28 og 32 sist.. Da ble jeg litt stressa, men de gikk heldigvis over. Fødte på termin :)

Hvordan kjennes kynnere? Aldri vært gravid før nå :)
Livmoren blir steinhard. Hvis du kjenner på magen når du har kynnere kjenner du veldig lett toppen av livmoren. Min går mye lengre opp nå enn antall uker skulle tilsi, men det er nok pga jeg har vært gravid en gang før, og da vokser livmoren gjerne litt raskere :) Er ikke vondt, bare litt sånn rar følelse. Fikk av og til vonde kynnere sist hvis jeg var sliten, eller hadde løftet for tungt på jobb. Men slik det er nå er det ikke vondt. Hadde en kynner igjen nå nettopp, som nr to så langt. Hehe :) Regner med de kommer som perler på en snor fremover. Litt senere i svangerskapet får man de gjerne mange ganger pr dag. Ikke farlig, bare livmoren som trener seg til fødsel.
Svarte deg, men glemte å quote :)

Har ikkje merket noe til det enda, litt tidlig kanskje ;)
Ja, det er vel litt tidlig. Hvor langt er du på vei? Jeg er sikker på at det er kynnere jeg har da. Kjenner de veldig godt igjen fra sist svangerskap, og livmora blir steinhard.

hei æ har fått kynnere tidlig i alle svangerskap men det varierer fra person til person. er 14+3 nå å har allerede begynt å kjenne antydning til kynnere.

Bruker å få det når jeg nærmer meg halvveis. Hatt litt krampaktig følelse I magen nå bare

Er 15+2 og æ trur kanskje jeg har hatt kynnere (førstegangsgravid). Men det har hendt at jeg får krampelignende tak rundt høyre eggstokk..kan d være kynnere?

Er nok ikke kynnere det. Når du har kynnere blir hele livmora veldig hard og stram. Jeg brukte å kalle det falskrier. Er ikke vondt, kan være litt ubehagelig, særlignår magen blir større.

Er 15+2 og æ trur kanskje jeg har hatt kynnere (førstegangsgravid). Men det har hendt at jeg får krampelignende tak rundt høyre eggstokk..kan d være kynnere?

Jeg fikk kynnere fra uke 20 med første og de var hyppige og sterke, de trodde jeg kom til å føde lenge før termin, men hun kom 1 dag over ;) Andre gang fikk jeg kynnere fra 13-14. Denne gangen kom de allerede i uke 10-11! Nesten lei allerede, jeg husker jo hvor mye jeg var plaget i de to forrige svangerskapene. Som nevnt over så kommer de hos de aller fleste etter orgasme. Etterhvert i svangerskapet hos meg varer det i flere timer, så det er ikke verdt det. Slitsomt når livmoren blir større og kynnerne tar over hele kroppen.

Back
Topp